Gå til innhold
Hundesonen.no

Mye bommelom av HILLS?


Renate A

Recommended Posts

Syntes Chicka bæsjer så mye av HILLS, gjør deres som går på det også?

Nå går Chicka på light mat som inneholder litt mer "vommfyll", men allikevel, hun bommelommer jo hele tiden..

Ellers er leveringen fast og fin, bare at det er i store mengder liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes Chicka bæsjer så mye av HILLS, gjør deres som går på det også?

Nå går Chicka på light mat som inneholder litt mer "vommfyll", men allikevel, hun bommelommer jo hele tiden..

Ellers er leveringen fast og fin, bare at det er i store mengder liksom.

Definitivt, Fant bæsjet hele tiden med Hills. Bruker nå Josera og avføringen er i passe mengder og normal. Billigere fôr og ikke så stort forbruk av bæsje-poser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg ikke. Hun får enda halvt om halvt med det gamle foret (veterinær-Eukanuba) for jeg prøver å få brukt opp det gamle. Jeg synes det har blitt litt mindre avføring etter at vi begynte på Hills. Gir vanlig adult-for. Mørk og fast er den fortsatt. Håper det holder seg slik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Syntes Chicka bæsjer så mye av HILLS, gjør deres som går på det også?

Nå går Chicka på light mat som inneholder litt mer "vommfyll", men allikevel, hun bommelommer jo hele tiden..

Ellers er leveringen fast og fin, bare at det er i store mengder liksom.

Jepp... Mine erfaringer tilsier ihvertfall det samme!

Mye mindre "avfall" av både Mera Dog, Oliver`s og RC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at Chicka bæsjer mye er også fordi hun går på diettforet dems, i det er det endel fiber for å holde dem mette.

Har hørt flere som går på normal maten til HILLS som ikke har det problemet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foret opp mitt første valpekull på Hills, men kuttet det ut da de ble litt større siden jeg var misfornøyd med mengden som skulle inn, og ikke minst det som kom ut igjen. Forer med Olivers nå, og det er mye drøyere, samt at avføringen er vesentlig redusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Har også opplevd mye avføring ved bruk av Hills. Nå gjor nå det også jobben sin....

Men jeg byttet för når jeg fant ett som gjor samme jobben, men med litt mindre ut den andre veien. (Schäfer med saart mage og dårlig opptak av næring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at Chicka bæsjer mye er også fordi hun går på diettforet dems, i det er det endel fiber for å holde dem mette.

Har hørt flere som går på normal maten til HILLS som ikke har det problemet. :wub:

Men de konsentrerer seg allikevel på å gjøre hunden mett og hunder generellt går på hills får mer avføring... har ikke noe med diettfôret å gjøre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt flere som går på normal maten til HILLS som ikke har det problemet. :wub:

Merethe gikk på det vanelige "adult" foret og allikevel kom det ganske mye ut...

Pelsen var heller ikke noe særlig å skryte av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Forer kattene mine med Hills og er kjempe fornøyd,ble anbefalt Hills til Labradoren min også pga at det er mere Omega 3 i det.Vurderer hvertfall å prøve det..

Jeg er kjempe fornøyd med HILLS når det gjelder pels osv og jeg har retriver blanding.

Nå har jeg byttet til vanlig HILLS light og da kommer det mindre ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mye avføring osv?

Som du ser lengre opp i tråden så har folk forskjellige erfaringer med det. Min hund har begynt å bæsje mer enn han gjorde med RC, men ikke så mye at det gjør noe. Du får bare prøve, jeg synes det er et bra for, hunden min spiser iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser lengre opp i tråden så har folk forskjellige erfaringer med det. Min hund har begynt å bæsje mer enn han gjorde med RC, men ikke så mye at det gjør noe. Du får bare prøve, jeg synes det er et bra for, hunden min spiser iallefall

Ja jeg får prøve det ut, må bli ferdig med det jeg har først så skal jeg prøve det ut :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes Chicka bæsjer så mye av HILLS, gjør deres som går på det også?

Nå går Chicka på light mat som inneholder litt mer "vommfyll", men allikevel, hun bommelommer jo hele tiden..

Ellers er leveringen fast og fin, bare at det er i store mengder liksom.

Høres kjent ut ja. Begge våre hunder her har brukt to poser på en "dumping"...minst!

Med andre merker har vi klart oss med en til to poser for dagen.Men ellers er Hills et godt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Hill's på mine hunder, og ja, veldig mye avføring. Skiftet fôr for når det kommer så mye ut, så blir det plutselig veldig dyrt. Hundemagen klarer rett og slett ikke å ta opp næringen og alt som ikke er nyttig kommer ut igjen. Skiftet til Royal Canin og er kjempefornøyd med det så slipper jeg å plukke opp kilovis med møkk.

Emilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...