Gå til innhold
Hundesonen.no

Skaffe hund nr. 2

Fillerya

Recommended Posts

Enig med kristina her, men synes man bør ha mer enn den grunnen til å skaffe hund nr to jeg da. Slik at den også blir brukt til noe osv og ikke bare som selskap til den andre hunden, for den delen kommer jo av seg selv når man har to hunder. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får jo snart hund nr to, så :P går å gleder meg som en liten unge jeg :P

blir så bra atte :P tid har jeg, økonomien er i orden og alt blir bra :P

kunne tenkt meg katt også olav, men har en alergisk samboer :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne tenkt meg katt også olav, men har en alergisk samboer :S

Da bare sier du: Før jeg får meg katt, får du deg ikke.no

hehe..

neida, det er slemt..

Du kan skaffe deg "nakenkatt" (pelsfri) :P

Går hund bedre enn katt?

Forøvrig er det ikke vanskelig å lære en katt grunnleggende regler, som å ikke gå på bordet, ikke i sofaen, ikke i sengen, etc.

Jeg ville tro de fleste med allergiproblemer får størst problemer når dyrene er i sofa/seng..

Bord har mest med hygiene å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bare sier du: Før jeg får meg katt, får du deg ikke.no

hehe..

neida, det er slemt..

Du kan skaffe deg "nakenkatt" (pelsfri) :P

Går hund bedre enn katt?

Forøvrig er det ikke vanskelig å lære en katt grunnleggende regler, som å ikke gå på bordet, ikke i sofaen, ikke i sengen, etc.

Jeg ville tro de fleste med allergiproblemer får størst problemer når dyrene er i sofa/seng..

Bord har mest med hygiene å gjøre.

hehe... vet det er slemt :P men det er sånn jeg opererer til vanlig når jeg vil ha noe :P

neida...

så slem er jeg ikke :P hehe

men voffilivoffen er bestillt og kommer i mai :P

gjett oim jeg gleder meg da?:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ha to hunder... Har ikke plass eller tid, holder mer enn nok med Tussie og alle hennes sprell.

Men vet om noen som skal skaffe seg en hund nr. to fordi den de har må være så mye alene osv at da skaffer de seg en til som kan holde den med selskap når eierene er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit jeg. Så lenge man hvet hva man går til.

Det er jo litt mere jobb og mere penger som går hvis de blir syke og ja.

Men ser ikke noe skade i det så lenge man skjønner ansvaret så klart.

Det er jo kanskje greit for hund nr 1 å.. da har den en å leke med hele tiden hvis den vil det.

Jeg har selv hatt 2 hunder siden jeg var 13-14 år vel. Husker ikke helt..

Det er morsomt, men også ganske slitsomt da.

Har 2 hunder i hus nå å. ( en min , en mamma og pappa sin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg er helt greit.. :P

men man må jo selvsagt vite at man har kapasiteten og tiden som kreves for å ha to hunder. Hvis man er sikker på at man har det, er det nok først og fremst en positiv ting for hundene å være to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona og Toya, lag en egen tråd om dette eller ta det pm :P

oki doki vips :P

hu vet det nå :P

men tilbake til det med to hunder :P

det er jo sikkert mer gøy å ha selskap hjemme de dagene jeg er på jobb da, enn å ligge aleine..

dobbelt så mye jobb, og dobbelt så mye glede :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere grunner til at jeg skal ha hund nr 2. At jeg mener hunder har godt av hverandres selskap er en av de, men ikke den utslagsgivende grunnen.Forøvrig er jeg helt enig i at hund og katt "hører sammen", her ser dere sjarmtrolla mine sette pris på hverandre:

Lokeoglotte.jpg

letohallenlokeoglotteweb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...