Gå til innhold
Hundesonen.no

Skambitt av Rotweiler


Ina

Recommended Posts

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124295

Denne hunden har jeg møtt på flere ganger her på Støren. Heldigvis ikke når jeg har vært ute å lufta Eso, men jeg har kjørt forbi hund og eier. Det har vært et skrekkelig syn hver gang.

Eieren hadde overhode ikke kontroll over hunden. Han brukte munnkurv på den.. Hunden går akkurat hvor den vil, mens eieren henger som et slips etter. En gang jeg gjørt forbi de, som kom det en turgående mot hunden og eieren. Eieren la seg over hunden, og brøt den ned i bakken, mens han holdt godt fast i halsbåndet. Dette for at hunden ikke skulle komme seg løs.

Virkelig måten å behandle hunden på, bryte den ned i bakken, og holde den nede. Da får hunden virkelig gode minner av å møte andre mennesker.

Mamma hørte nettopp på radioen at hunden nå er avlivet. Heldigvis sier jeg, synes så utrolig synd på den hunden. Det er jo en grunn til at den er blitt sånn mener jeg. Den er jo ikke født aggresiv mot mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124295

Denne hunden har jeg møtt på flere ganger her på Støren. Heldigvis ikke når jeg har vært ute å lufta Eso, men jeg har kjørt forbi hund og eier. Det har vært et skrekkelig syn hver gang.

Eieren hadde overhode ikke kontroll over hunden. Han brukte munnkurv på den.. Hunden går akkurat hvor den vil, mens eieren henger som et slips etter. En gang jeg gjørt forbi de, som kom det en turgående mot hunden og eieren. Eieren la seg over hunden, og brøt den ned i bakken, mens han holdt godt fast i halsbåndet. Dette for at hunden ikke skulle komme seg løs.

Virkelig måten å behandle hunden på, bryte den ned i bakken, og holde den nede. Da får hunden virkelig gode minner av å møte andre mennesker.

Mamma hørte nettopp på radioen at hunden nå er avlivet. Heldigvis sier jeg, synes så utrolig synd på den hunden. Det er jo en grunn til at den er blitt sånn mener jeg. Den er jo ikke født aggresiv mot mennesker.

nesten stygt å si det, men den har det sikkert bedre nå... Er jo på ingen måte representativ for rasen. Men har du godt kjennskap til denne hunden siden du sier at det er en grunn til at den har blitt sånn? (regner med at du da mener at det er eier som har "gjort" den sånn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten stygt å si det, men den har det sikkert bedre nå... Er jo på ingen måte representativ for rasen. Men har du godt kjennskap til denne hunden siden du sier at det er en grunn til at den har blitt sånn? (regner med at du da mener at det er eier som har "gjort" den sånn)

Jeg mener også at hunden har det bedre nå, enn det frustrende livet den må ha hatt.

Nei, jeg har ikke godt kjennskap til denne hunden, har bare sett den langs veien med eieren (vet hvem eieren er ja)

Mener heller ikke at det er eieren som har "gjort" den sånn. Men jeg mener at en hund er ikke født aggresiv. Så en eller annen plass har det jo krøllet seg, enten i oppveksten hos oppdretter eller hos eier.

Denne hunden bet jo noen i fjor også. Og at eieren da ikke våkner og ser at han ikke har kontroll over situasjonen. Og når han må lufte hunden med munnkurv i frykt for at den skal bite noen..

Det er synd at hunden måtte bite enda et menneske før den ble krevd avlivet. At eieren selv ikke har sett dette før.

Hadde min hund bitt et menneske med vilje, så hadde det ikke vært bønn en gang. Da har det vært noe som har skjært seg helt i "oppdragelsen". Biter min hund et menneske uten grunn (altså går på og biter en person som er ute og går tur), så kan jeg ikke stole på hunden lengre, og da hadde jeg avlivet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skambitt og skambitt... Nå skal jo bestandig media få sakene til og høres verre ut en de egentlig er.

Nå mener ikke jeg at dette ikke var ille, men skambitt?!

Ifølge det som sto i teksten synes ikke jeg at hun var skambitt. Men så klart, nå har jo forskjellige mennesker forskjellige meninger om hva det og være skambitt er.

Nok om det :D

Er bra at hunden ble avlivet når det er slik.

Når folk som bor i nabolaget er redd hunden for at den har angrepet før, så er det jo noe som ikke stemmer.

Og det er og bra at den ble avlivet nå, enn at den sku bitt ett annet barn og i verstefall drept det.

Men det er trist at slike ting skal skje.. Enkelte sku rett og slett ikke hatt dyr..

Så nå synes jeg Norge skal sette inn noen strengere lover ang. anskaffelse av dyr, noe slikt som sertifikat kanskje, før vi sitter igjen med bare små selskapshunder!!

(ikke at det er no galt med de, men jeg vil ha stor, kraftig, muskelbunt som familiemedlem :D)

mvh. Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Foreløpig er det usikkert om saken får videre etterspill.

- Kvinnen var mest opptatt av å hindre at andre skulle bli skadet. Nå som hunden blir avlivet er det ikke sikkert hun ønsker å forfølge saken videre, sier Nideng. "

Det er akkuratt der vi driter oss ut! Jeg blir så forbannet!

"Nå som hunden er avlivet er alt bra". Det er jo der noen skulle gått inn, vurdert eieren og antageligvis gitt eieren forbud om å ha hund igjen, eller på 10år f.eks.

Hvis det var eieren som hadde fått hunden sånn så hjelper det ikke bare å avlive hunden. Eieren kan i morgen gå og kjøpe seg en ny rottweiler uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skambitt og skambitt... Nå skal jo bestandig media få sakene til og høres verre ut en de egentlig er.

Nå mener ikke jeg at dette ikke var ille, men skambitt?!

Ifølge det som sto i teksten synes ikke jeg at hun var skambitt. Men så klart, nå har jo forskjellige mennesker forskjellige meninger om hva det og være skambitt er.

Nok om det :D

Hehe, enig med deg der. Regner ikke med at hun ble rivd i filler akkurat. Men det har jo i grunn ingenting med saken å gjøre.

Biter en hund - så biter en hund.. om resultat så blir et sår eller hånda revet av, så har jo hunden allerede bitt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Foreløpig er det usikkert om saken får videre etterspill.

- Kvinnen var mest opptatt av å hindre at andre skulle bli skadet. Nå som hunden blir avlivet er det ikke sikkert hun ønsker å forfølge saken videre, sier Nideng. "

Det er akkuratt der vi driter oss ut! Jeg blir så forbannet!

"Nå som hunden er avlivet er alt bra". Det er jo der noen skulle gått inn, vurdert eieren og antageligvis gitt eieren forbud om å ha hund igjen, eller på 10år f.eks.

Hvis det var eieren som hadde fått hunden sånn så hjelper det ikke bare å avlive hunden. Eieren kan i morgen gå og kjøpe seg en ny rottweiler uten problemer.

Der har vi det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Foreløpig er det usikkert om saken får videre etterspill.

- Kvinnen var mest opptatt av å hindre at andre skulle bli skadet. Nå som hunden blir avlivet er det ikke sikkert hun ønsker å forfølge saken videre, sier Nideng. "

Det er akkuratt der vi driter oss ut! Jeg blir så forbannet!

"Nå som hunden er avlivet er alt bra". Det er jo der noen skulle gått inn, vurdert eieren og antageligvis gitt eieren forbud om å ha hund igjen, eller på 10år f.eks.

Hvis det var eieren som hadde fått hunden sånn så hjelper det ikke bare å avlive hunden. Eieren kan i morgen gå og kjøpe seg en ny rottweiler uten problemer.

Når de sier "går videre" så regner jeg med at de mener med tanke på erstatning da, og jeg for min del synes det er bra at folk ikke bare tenker penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de sier "går videre" så regner jeg med at de mener med tanke på erstatning da, og jeg for min del synes det er bra at folk ikke bare tenker penger.

Ja, dette er jo en veldig kjip sak for hundeeieren også..

Selv om den eieren ikke er skikket til å håndtere dyr,betyr det jo ikke at det er en OND person.

De var jo bekjente, stod det i artikkelen.

Men,ja..det burde ringt bjeller, når man må gå med munnkurv.

Forøvrig finnes det mye syke folk, som driver å gjør mye sykt med dyr, for å lage "kamphunder".

Ellers, er vi vel alle enig i at vår egen hund er verdens snilleste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...