Gå til innhold
Hundesonen.no

Syk hund ,trolig etter ormekur?


Recommended Posts

Nå har Obelixhatt diare i 3 dager..2 dagen trodde jeg det var over,da første dotur var normal,men senere var det bare vann igjen,slim og gøsj.

Har nettop vasket hele gulvet og måttet kaste liggeonderlagg og div andre ting full av drit.

Fatter ikke hva det er...

Tror det kan være foret,da jeg var så dum og byttet til Franks etter tips..(noen erfaringer med det?)

Eller ormekuren forresten..det var stress etter den..Huff.

Må nok gå til dyrlege imorgen..

for nå har han 2 netter drete rundt på gulvene og trødd i det og lagt seg i sofaen.

Allikevel jeg har stått opp flere ganger på nettene for å lufte han(og da har han også drete)så var stua full.

Veldig slitsomt å måtte stå opp og vaske drit ca 2 ganger pr natt,så nå begynner jeg å bli bekymret og frustrert.

Han har hatt problemer siden ormekuren egentlig...kan det være så store reaksjoner på det?

Er det fordi det skal drit ut av kroppen?

Har ikke opplevd så ekstremt med diare med noe hund før...

Og har hatt som en regel at 2-3 dager med diare så er det til dyrlege...

men det har gått over...så det har ikke vært nødvendig..

Nå må jeg legge til at jeg bestemte meg for å ha fastedag idag på ham,men så glemte jeg meg ut i alt stresset der jeg vasket på drittlabber IGJEN etter og ha rengjort for uka på lørdagen.

Fatter ikke hva jeg tenkte med,men jeg har vært litt trøtt pga dette maset da.

Hva kan det være?Han kastet opp etter ormekuren og,så gikk det en dag eller to uten tegn på noe,og så var det påan igjen,bare i annen form...HJELPEMEG..sånn er det å ha "barn".

Noen tanker?Oppkast og diare,så tenker jeg parvovirus eller hva det er...

Nå må jeg legge meg,og gruer meg til ny vaskeomgang med drit imorgen tidlig.

Har litt lysst å gå på toppen av fjellet som ikke finnes her og hyyyle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Først og fremst: FJERN ALL MAT. La hunden faste en dag. Gi ham kun tilgang på vann (gjerne kokt) med litt tilsatt salt. (1/4 ts salt 1liter vann)

Så får du begynne forsiktig med ris/loff/fiskeboller i meget små porsjoner og heller 4 måltider daglig.

Föret ditt har jeg aldri hørt om før.

Det er fullt mulig at hunden din har reagert på både ormekur og nytt bytte av för. MEn ormekuren burde nok vært ute av systemet etter 2 dager. Har du gitt ham den typen før?

Har hunden din feber? Da kan du tenke mer i retning virus eller betennelser i tarmene. Har hunden din feber så bør du ringe vet. med en gang. Om dette er en valp så hadde jeg dratt til vetrinær.

Håper du slipper flere runder med skurefillen. Det er ikke noe morro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være en reaksjon på forbytte, dersom det ikke har foregått over litt tid.

Hvis det er Franks pro gold du mener brukte jeg det på forrige hunden, ingenting å utsette, det var jo faktisk noe han spiste frivillg!

Tarminfeksjoner er jo noe som dukker opp innimellom, som omgangssjuke. Labbisen min hadde det i fjor. Fastet henne 1 døgn, satt henne så så på en omgang med Canikur(kjøpt hos vet). Når hun fikk mat igjen var det små måltider iblandet kokt ris, det smører/beskytter tarmene. Helt fin igjen etter 1 ukes tid.

Håper han kommer seg raskt :icon_redface:

Mvh Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt ham fiskeboller og kokt vann med kraft i,pluss tørr loff.

Hos dyrlegen fikk jeg Zoolac,så det ser ut til å ordne seg.

Om det skule bli verre skulle vi ta kontrast prøve eller noe sånt hos vet.

Han har ikke drete idag ennå?Ikke etter fiskebollene heller???

Stakkars..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...