Gå til innhold
Hundesonen.no

Syk hund ,trolig etter ormekur?


Recommended Posts

Nå har Obelixhatt diare i 3 dager..2 dagen trodde jeg det var over,da første dotur var normal,men senere var det bare vann igjen,slim og gøsj.

Har nettop vasket hele gulvet og måttet kaste liggeonderlagg og div andre ting full av drit.

Fatter ikke hva det er...

Tror det kan være foret,da jeg var så dum og byttet til Franks etter tips..(noen erfaringer med det?)

Eller ormekuren forresten..det var stress etter den..Huff.

Må nok gå til dyrlege imorgen..

for nå har han 2 netter drete rundt på gulvene og trødd i det og lagt seg i sofaen.

Allikevel jeg har stått opp flere ganger på nettene for å lufte han(og da har han også drete)så var stua full.

Veldig slitsomt å måtte stå opp og vaske drit ca 2 ganger pr natt,så nå begynner jeg å bli bekymret og frustrert.

Han har hatt problemer siden ormekuren egentlig...kan det være så store reaksjoner på det?

Er det fordi det skal drit ut av kroppen?

Har ikke opplevd så ekstremt med diare med noe hund før...

Og har hatt som en regel at 2-3 dager med diare så er det til dyrlege...

men det har gått over...så det har ikke vært nødvendig..

Nå må jeg legge til at jeg bestemte meg for å ha fastedag idag på ham,men så glemte jeg meg ut i alt stresset der jeg vasket på drittlabber IGJEN etter og ha rengjort for uka på lørdagen.

Fatter ikke hva jeg tenkte med,men jeg har vært litt trøtt pga dette maset da.

Hva kan det være?Han kastet opp etter ormekuren og,så gikk det en dag eller to uten tegn på noe,og så var det påan igjen,bare i annen form...HJELPEMEG..sånn er det å ha "barn".

Noen tanker?Oppkast og diare,så tenker jeg parvovirus eller hva det er...

Nå må jeg legge meg,og gruer meg til ny vaskeomgang med drit imorgen tidlig.

Har litt lysst å gå på toppen av fjellet som ikke finnes her og hyyyle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Først og fremst: FJERN ALL MAT. La hunden faste en dag. Gi ham kun tilgang på vann (gjerne kokt) med litt tilsatt salt. (1/4 ts salt 1liter vann)

Så får du begynne forsiktig med ris/loff/fiskeboller i meget små porsjoner og heller 4 måltider daglig.

Föret ditt har jeg aldri hørt om før.

Det er fullt mulig at hunden din har reagert på både ormekur og nytt bytte av för. MEn ormekuren burde nok vært ute av systemet etter 2 dager. Har du gitt ham den typen før?

Har hunden din feber? Da kan du tenke mer i retning virus eller betennelser i tarmene. Har hunden din feber så bør du ringe vet. med en gang. Om dette er en valp så hadde jeg dratt til vetrinær.

Håper du slipper flere runder med skurefillen. Det er ikke noe morro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være en reaksjon på forbytte, dersom det ikke har foregått over litt tid.

Hvis det er Franks pro gold du mener brukte jeg det på forrige hunden, ingenting å utsette, det var jo faktisk noe han spiste frivillg!

Tarminfeksjoner er jo noe som dukker opp innimellom, som omgangssjuke. Labbisen min hadde det i fjor. Fastet henne 1 døgn, satt henne så så på en omgang med Canikur(kjøpt hos vet). Når hun fikk mat igjen var det små måltider iblandet kokt ris, det smører/beskytter tarmene. Helt fin igjen etter 1 ukes tid.

Håper han kommer seg raskt :icon_redface:

Mvh Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt ham fiskeboller og kokt vann med kraft i,pluss tørr loff.

Hos dyrlegen fikk jeg Zoolac,så det ser ut til å ordne seg.

Om det skule bli verre skulle vi ta kontrast prøve eller noe sånt hos vet.

Han har ikke drete idag ennå?Ikke etter fiskebollene heller???

Stakkars..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...