Gå til innhold
Hundesonen.no

Til dere som har sendt PM angående Chatten!


Recommended Posts

Ser at de fleste har problemmer med "unable to connect".

Istedenfor og hjelpe en og en som er veldig tidkrevende kan vi prøve og finne en løsning her.

Kan dere fortelle meg litt om hva slags nettleser dere bruker om dere evt. har brannmur isåfall hvilken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker internett explorer. Unable to connect fikk jeg da jeg tror servern hadde for mye connections. Den funka helt fint litt senere på kvelden.

Tror muligens det er satt en max connection da det strengt tatt er jo IRC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jeg mistenker også.

Kanskje det er en server som unngår dette? Har prøvd irc.daxnet.no og irc.homelien.no, samme problem på begge. Vet ikke om du har noen forslag til andre jeg?

Er dessverre ikke inne i IRC. Så må nok gå videre med dette, hvis vi ikke finner en løsning her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipsen har byttet nå.

Olavxxx har prøvd den nederste / øverste uten resultat. Skal se om det er en måte man kan få den til og variere hviken server den går på.

ja, men det spørs på _din_ ISP.

Alle chatter fra sin ISP, ikke via hundesonens server.

Selv om java-appletten ligger på serveren, så kjøres den på client.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke til chatten første gang heller men det var fordi firewallen min blokkerte den lille appletten som skal lastes ned. Når du får lastet ned den funker servern greit så lenge det ikke er for mange connections på den da.

Jeg vet det finnes diverse script for mirc som kan øke serverkapasiteten men som alle andre script kan de være skumle og bruke. Du vet aldri helt hva som ligger inne på dem.

Jeg ville eventuelt hørt med din ISP om de har noe forslag eventuelt lagd en chat som ikke går på IRC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...