Gå til innhold
Hundesonen.no

Umenneskelig eier!!

Cavalier&Collie

Recommended Posts

Skrevet

Stakkars ungen og ikke minst mor. :-o

Jeg kan bare love dere en ting hadde det vært min ungen så hadde ikke den hunden gått der i fra, eieren måtte nokk ha bært den med seg. Men det er jo bare sånn jeg er, en hund som anngriper/biter et lite barn uprovosert har ikke rett til å se dagens lys.

Har selv avlivet en hund under to år for det den beskyttet sin tomme matskål overfor min datter og det var min hund som var vandt til barn, turde ikke å ha hunden lengre og vil ikke omplasere en hund som gjør slikt derme basta.

Så hadde en hund gjort slik som den rottweileren der gjorde så hadde det ikke vært mue lig i den når jeg var ferdig med den, blir så sint når slikt skjer.

Når en blir sint på hunden og redd for ungen på grunn av slike ting så henger livet til den hunden som angriper i en tunn tråd hvis det er meg den treffer på så enkelt er det bare.

Skrevet

Jeg kan godt huske det skete dengang. Jeg kan så fortælle at det er sket mange gang siden. Både for skolebørn og mor med barn. Og det det er ikke alle hundene der er blevet aflivet. kanskje reglerne i danmark er for slappe :^o

Skrevet

Herregud! Jeg blir helt på gråten jeg :)

Noe så jævli.... Det er jo sånne folk som ødelegger for alle oss andre hundefolk..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...