Gå til innhold
Hundesonen.no

Snob-Zone's Bailar el Mambo

Miko

Recommended Posts

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Nye Bilder av lille Bailar :P

34 dager:

Nå er Bailar over 5 uker å vi er over halveis i ventetia, vi gleder oss sååå til å få han hjem :icon_fun:

så nyyyydlig han er Elin. blir morro om jeg kommer til dere i somme. da kan vi ha det kjempemorro med papillonene :P B) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er såååå søt! Gratulerer så mye!!

Jeg skal hente min shih tzu jente 5 mai! Gleder meg så mye at jeg går helt i spinn her snart!!

Har endelig funnet navn til henne(har vært mange fforslag her i huset!!) og hun skal hete Diva!! Hun er den eneste jenta i kullet, så syns det var litt festlig navn! Lett for ungene her å si også :P

Vi skulle egentlig få en guttevalp, men så ombestemte oppdretter seg og ville at vi skulle ha tispa! Jippi! Blir litt lettere med tanke på at vi har ei lita blandingsfrøken her fra før.

Hafr lyst til å legge ut bilder men bildene mine er for store, og jeg får ikke til å lage de mindre :P

LYKKE TIL MED VALPEN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så søt han her!!!! Det er så morsomt å se han nå, for jeg har jo fulgt med på bildene siden han ble født.... Han er utrolig fin! Den var du jammen heldig med! ;)

Takk for innlegg til meg også om min lille Diva. Kjedelig at jeg ikke har fått hilst på henne personlig, men har fått masse bilder underveis.. (ikke mange nok selvfølgelig, for da måtte oppdretter gått rundt og knipset hele dagen!) Men bare en uke til nå så setter jeg meg på toget!!!

Gleder meg til å se flere bilder av Bailar også!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Tusen takk til alle som har svart ;)

I morra tidlig reiser vi herfra kl 8, for å hente lille Bailar ;);):)

Endelig er dagen kommet!

Ca 25 mil hver vei, veien opp dit kommer til å bli laaaang :icon_redface:

jeg kommer til å legge ut masse nye bilde når vi har hentet han :wub::o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi endelig kommet hjem etter en lang tur, reiste herfra kl 8 til morran å var hjemme ca 20.15.

Bailar er nå endelig kommet hjem ;):P:P

Han er sååå nydlig :P

Nå har Bailar slokna i buret sitt og Miko i sofaen, helt utslitte.

Skal legge inn masse bilder i morra, orker ikke nå...

Legger inn et da, av gutta sammen :P

Nydelige ikke sant :):P:P ?

i173924032_55934.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det kjempe bra, med lille Bailar.

Han og Miko er blitt kjempe gode venner :)

Han sover nesten hele natten, i dag til 8.30 før han måtte ut å tisse...

Han er en kjempe nydlig liten gutt som er gla hele tiden, men åsså ganske turbo, i 110 fra morra til kveld.

Han elsker mat, å blir helt vill, hihi.

På kveldene liker han å kose på fanget, han er bare helt skjønn! :)

De har fått kallenavn åsså da: Miko=Kong Kito, og Bailar=Turbo Prinsen :P

Bilder:

i178437044_82328.jpg

i178407332_65935.jpg

i178407333_34689.jpg

i178452134_97528.jpg

Står han ikke fint :P :

i178452137_9654.jpg

i178452140_79263.jpg

i178452143_66821.jpg

Han har noen merklige sovestillinger, hihi :P :

i178396827_19274.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...