Gå til innhold
Hundesonen.no

Robur hundemat

Renate A

Recommended Posts

Skrevet

Var på hundebutikken istad og fikk anbefalt Robur hundemat, er litt usikker, jeg er jo fornøyd med HILLS og da er det egentlig ikke noe vits i å bytte.

Men damen i butikken sa at den maten skulle være så bra og at de hadde så mange fornøyde kunder, også er den maten billigere.

For meg spiller egentlig ikke prisen noen rolle, så lenge Chicka fungere på maten, hun har jo vært litt plaget med allergi, så jeg vil egentlig ikke bytte for merke.

Så egentlig vil jeg ikke bytte merke, men tenkte å høre med dere hva dere syntes om Robur, og hvor på "kvalitetstigen" ligger Robur ca?

Skrevet

Hei

Jeg har brukt Robur over mange år på mine tideligere hunder og var veldig fornøyd med det.De hadde fast fin avføring av det og de basjet ogå mye mindre enn de gjorde da de gikk på Hills.Eneste problemet jeg hadde var at tispa mi likte det litt for godt så hun spiste hannhunden sin mat også..og ble litt god og rund en periode ;)

Har hunden din lett for å reagere på for tror jeg ikke dette blir noe problem om du går over til Robur.

Hilsen fra meg

Skrevet

Jeg har lenge brukt Robur på Birko, og er KJEMPEFORNØYD med det! Han har masse energi, fin og fast avføring og han er superbra i pelsen! Jeg byttet fôr en liten periode, fordi jeg hadde litt dårlig råd, og fikk det samme foret som familien bruker på Jämthundene (som de fungerer veldig bra på!), men det var ikke noe fôr for Birko, så da gikk jeg tilbake til Robur igjen, og da kom fort glansen og mykheten i pelsen hans tilbake igjen!! :P

Det er et fôr jeg absolutt kan anbefale, vel vitende om at det ikke er sikkert at det fungerer på samme måte på Chicka, men absolutt verdt et forsøk å prøve!! Har kun positive ting å si om det! (Birko er enig her sier han! :icon_redface: )

Skrevet

Jeg har kjøpt en ny 15kg sekk med HILLS idag, tørr ikke bytte når hun fungerer så bra på HILLS som hun gjør, hun får jo ganske fort allergi om det er noe hun ikke tåler i maten.

• 2 weeks later...
Skrevet

Men hvor får jeg tak i Robur da? Jeg står og tipper mellom det og V&H, og ettersom V&H ikke har noen deklarasjon på fett/protein innhold så tenkte jeg kanskje å gå for Robur først.... Men hvor i alle dager får man tak i det..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...