Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal sonerne i helga da?

Yakine

Recommended Posts

Skrevet

Først og fremst, ble sonerne rett?? ;)

Vel, god helg folkens! Hva skal dere gjøre i helga da?

Selv skal jeg på et møte som varer i 2 dager. Hva gjør man vel ikke når man har tatt på seg kassererverv? :rolleyes: Drar imårratidli da...

Sambo skal også være med, så det blir da litt kos iallefall! Atheo og pusene skal ha "farmor" på besøk! :D Hun gleder seg, og de kommer nok til å få en fin helg!

Ønsker alle en strålende fin helg!

Guest Christine
Skrevet

God helg ja :D

Skal selv på hytta :D

Drar i morgen tidlig ;)

Hvis det blir veldig glatt så drar vi ike, å da drar jeg på party i stedet ;)

Skrevet

Jeg skal til byen i morgen, muligens på loppemarked helt på andre siden av byen (ikke så alt for langt da, det er bare å bytte buss). I morgen kveld skal jeg ned til venninna mi. På søndag skal jeg vel ut med Tinka en tur, prøve å unngå den verste søndagsturtrafikken. Også skal jeg så godt som gjøre ferdig den avsluttende prosjektoppgaven min om Hamas.

God helg alle sammen! ;)

Skrevet

Vi sitter bare å soner B) Hehe, nei da.

På lørdag "kveld" (18-20.00) skal jeg på trening med ungdomsgruppa, det blir koselig!

Søndag skal vi spille kamp, phu, det frister ikke akkurat nå, men kanskje lysten kommer etter hvert... <_<

Skrevet

Først og fremst, ble sonerne rett?? :D

Vel, god helg folkens! Hva skal dere gjøre i helga da?

Selv skal jeg på et møte som varer i 2 dager. Hva gjør man vel ikke når man har tatt på seg kassererverv? :rolleyes: Drar imårratidli da...

Sambo skal også være med, så det blir da litt kos iallefall! Atheo og pusene skal ha "farmor" på besøk! :D Hun gleder seg, og de kommer nok til å få en fin helg!

Ønsker alle en strålende fin helg!

denne soneren skal pakke til han skal i førstegangstjeneste å "sone" der...

drar på tirsdag... ;)

Ellers ta det med ro, HÅPE på finvær så man kan gå en FIN tur... ;)

Skrevet

drar på tirsdag... :D

Oi - *føle med deg*

Det går nok bra, fortere over enn du aner!

Skrevet

Ah, glad jeg slepper militæret. Dit hadde jeg ikke dratt om jeg var gutt heller. Hihi!

I dag skal jeg kjede meg, i mårra eller søndag skal jeg på kino. Kjedlig helg med andre ord.

Skrevet

Jeg skal sitte å grue meg til Tore drar i militæret :D .

Og imorgen skal jeg starte på treningsstudio :D , så resten av helgen blir vel brukt på intensiven på sykehuset med fullt oksygeninntak ;) .

Skrevet

Vel, denne sonisen skal tilbringe helgen på sykehuset. På jobb i akuttmottaket. Jeg har ansvar for avdelingen på mine vakter og det skal bli spennende å se hva som dukker opp på rampen...

Skrevet

Og denne sonisen skal som vanlig ha valpesosialisering for klubben i morgen, og det er alltid like gøy! ;)

og så skal vi legge fliser i gangen vår, og få opp delingsvegg i tilbygget...

Ellers så er det lovt like fint ver litt til så søndagen blir det vel fjelltur med hundene. :D

Skrevet

Lørdagen skal vi til Voss å gå uoff agility og hopp. Kan jo bli et spennende resultat da, har ikke trent på en mnd ca pga snø på banen... men men pointet blir å teste berta på ridehall underlag, hun har aldri gått på det før og det skal være off dobbeltstevne i Bergen om 2 uker.

Søndagen ikke bestemt enda, muligens en blodsportrening og hvis ånden kommer over meg så har jeg noen gulv som burde vært vasket.... ;)

God helg folkens :D

Monica & co.

Skrevet

drar på tirsdag... :D

drar du frivillig?

Skrevet

drar du frivillig?

Liker frivillig som en handhund til kasterering..

Enten det siviltjeneste eller fengsel...

Slik er det å være gutt i dette frie landet...

Er ganske enkelt å suttre seg til å komme hjem, men det er for flaut/skammelig...

Når jeg først har startet så vil jeg fullføre.... tror jeg... :D

Ikke sikkert de vil ha meg heller...

Søke hundetjeneste & Bodø å se hva man får... kommer jeg til bodø blir det jo som å ha en vanlig jobb... ;)

Skrevet

scorpionen: kan du ikke prøve å få blitt med i hundepatruljen da? om det er det dit du skal da.. lykke til anyway ;)

jeg skal..hmm..har egentlig ingen planer. Bikkja tar jo en del tid, åsså åm vi jo trene litt. ellers blir det vel masse sløving foran TV`en tenker jeg :D

Skrevet

Imorgen skal jeg på trening og trene Elisabeth! ;) hehe. Sødagen hvis det blir fint vær skal jeg dra med Elisabeth (ja full trimming fra nå av :D ) og Scorpioen på tur med hundene. Og så skal jeg i bursdag til onkelen min. (og da må jeg jo bake kake)

Skrevet

Imorgen skal jeg på trening og trene Elisabeth! ;) hehe. Sødagen hvis det blir fint vær skal jeg dra med Elisabeth (ja full trimming fra nå av :D ) og Scorpioen på tur med hundene. Og så skal jeg i bursdag til onkelen min. (og da må jeg jo bake kake)

Jaja. Håper du kan førstehjelp :D . Er meldt overskyet, men tørt vær så vi må få til en tur ja ;)

Skrevet

Utstilling! Oh yeah! I morra er det tidlig opp på utstilling, så møter vi Lene og Nanna Sofie og blir med dem hjem en tur :D Så det blir både sosial med hund og baby på én dag!

Søndag er det nok en utstillingsdag, og barnebursdag etterpå, da kusina mi bli 6 år. Da skal Brynjar leke seg med Henrik (14 mnd.) og Mads Theodor (18 mnd.) ;) Blir moro denne helga!

Skrevet

Liker frivillig som en handhund til kasterering..

Enten det siviltjeneste eller fengsel...

Slik er det å være gutt i dette frie landet...

Er ganske enkelt å suttre seg til å komme hjem, men det er for flaut/skammelig...

Når jeg først har startet så vil jeg fullføre.... tror jeg... :D

Ikke sikkert de vil ha meg heller...

Søke hundetjeneste & Bodø å se hva man får... kommer jeg til bodø blir det jo som å ha en vanlig jobb... :D

jeg har noen tips for å slippe unna, hvis du vil ha. Og det er ikkeno som kommer på papiret. Fikk de av en som har vært bafal i mange år ;)

Skrevet

jeg skal ikke noe spess! skal vel finne et sted å gå tur.

kanskje til utstillinga på eidsvoll på søndag.(har jo førerkorte nå.. hihi)

Skrevet

I dag har vi gått lang tur og bikkjene har kost seg masse med andre hunder. Så i kveld skal vi bare se på idol og senkveld.

I morgen skal vi på skogtur tror jeg. på søndag skal vi vel trene.

Skrevet

i helga skal vi bare sløve. må gjøre litt lekser å lese til prøve :D er syk å så, det er kjedelig <_< søndag skal vi trene da, ellers bare sløve ting hjemme :D

Go helg folkens!! ;)

Skrevet

Jeg skal kjøre bil(oppkjøring venter, hoho), øve til en kjemiprøve, øve til historieprøve, trene litt og pusse båt :D Ellers ingen spesielle planer. Ikke noe fest og moro i hvert fall.

(Glad jeg slipper militæret, men tenke seg til, min beste venninne skal kanskje gå befalskolen! ;) <_< )

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
    • Jeg skjønner ikke at en oppdretter skal se det som noe negativt at dere har en trygg, voksen hund fra før. Ja, det er noen som har fordommer, men hvis hunden faktisk ikke har noe problemer med utagering eller aggresjon hverken mot folk eller andre hunder, eller ressursforsvar eller andre ting, så vil de fleste seriøse oppdrettere se det som positivt. "Dominant" er et ord som trigger veldig mange diskusjoner i hundemiljøer. En dominant hund lager ikke bråk, den kan "ta kontroll", men en dominant hund er som oftest en trygg hund som kan ha god innvirkning på de rundt seg. Hvis hunden din er den som kan finne på å gå mellom do hunder som bråker kan det godt være hun er dominant. Dominans i denne sammenhengen betyr ikke å undertrykke og bølle med, den typen adferd er det vanligvis utrygge hunder som har. Det er en stor misforståelse at dominant adferd hos hund er en dårlig ting og et tegn på "dårlig oppdragelse" eller at den prøver å ta over styringen i husholdningen. Det er ikke så mye å forklare, hvis du sier til oppdretter at dere har en stor voksen, trygg hund fra før så bør det bare være positivt.
    • Har du jobbet noe med å legge grunnlag for alene trening? Hvis han har hylt og skreket når du hat gått fra en times tid tidligere, hva har du gjort med det?  Hvilken rutine har du før du går fra ham? Hunder er vanedyr. Siden du nevner "boka" så antar jeg du har lest om å lufte og aktivisere valpen så den er sliten, gi den et trygt område og noe å tygge på? Sett gjerne på radio eller TV så han har lyd rundt seg. Men hvis du jobber fulle dager så er det alt for tidlig uansett å gå fra valpen en hel dag nå. Jeg ville helt ærlig vurdert å levere hunden tilbake. Hvis du ikke har noen til å hjelpe deg med å korte inn alenetiden, lufte innimellom og sånt, så er det alt for tidlig for en så liten valp å være alene en arbeidsdag. Er det noen i nabolaget som kan hjelpe? Dette må jobbes in gradvis. Til tross for at vi allerede hadde en hund som var trygg alene hjemme tok det 6 mnd før vår andre hund kunne være alene tilnærmet en full arbeidsdag. De færreste har mulighet til å være hjemme i 6 mnd med en valp, men da krever det at man har en plan, mulighet til å ha med valpen på jobb, halve dager, naboer, familie eller venner som kan passe og lufte litt, osv. Er man alene og ikke har det nettverket så tenker jeg at da passer det ikke å ha hund i denne fasen av livet.
    • Min valp(15 uker) hyler og skriker når han er hjemme. Jeg starter i jobb nå, og han MÅ lære seg å være alene. Jeg har prøvd etter boka (10 sek utenfor døra, inn, ikke ros, 20 sek, inn....) Dette funker, men går det over minutter begynner han å hyle. Han er fritt i leiligheten.  Også prøvd bur/mindre område, men samme utfall - værre med bur. "Boka" sier jeg ikke må la han være alene og hyle, da kan han få større problemer. Men jeg MÅ jo gå snart. (Og ja, jeg har dratt fra han for korte turer- 1 time) Prøvd å filme, og han gir seg ikke etter 30 min..han holder på til jeg kommer tilbake. Hva gjør jeg??? Jeg har ingen til å passe han..
    • Hos meg så så morgenrutinene ganske like ut da jeg hadde valp i huset. Valpen våknet som regel tidlig, ofte rundt samme tidspunkt som dere opplever nå. Jeg gikk rett ut med en gang, bare en kort tur for å få gjort det viktigste. Etterpå ble det litt rolig lek eller enkel kontakttrening inne, mest for å få hun i gang uten å gjøre hun helt gira. Så fikk hun frokosten sin, og etter det gikk vi ut igjen for en ny do‑runde. Jeg merket fort at det var bedre å holde morgenen ganske forutsigbar, så hun visste hva som kom og ikke ble stresset. Litt hjernetrim eller en enkel oppgave før jeg dro på jobb fungerte veldig fint det gjorde hun mentalt sliten uten at hun ble overstimulert. Når jeg dro, fikk hun være i valpegrind/et trygt område med noe å tygge på og litt rolig aktivitet. Jeg prøvde å gjøre avskjeden så nøytral som mulig, så det ikke ble noe styr rundt det. Så kort sagt: ut – inn – litt trening – mat – ut igjen – rolig aktivitet - hvile. Det funket veldig bra hos oss.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...