Gå til innhold
Hundesonen.no

Diaré


Jeampi

Recommended Posts

Nå de siste par dagene har Pito vært skikkelig dårlig i magen.

Jeg har komt hjem til et hus med dritt oppetter veggene bokstavelig talt! Har vaska gulvet 5 ganger nå på to dager. Og Pito har skjørtet fullt av bæsj, så hele hunden måtte på vask.

Dakar liten! Slik har hun sikkert gått et par timer før jeg kom hjem.

Jeg har bestemt meg for å holde meg hjemme i morra for hun kan ikke gå slik en dag til.

Men det jeg syns er så rart er at i dag var ikke avføringen bløt. Hun hadde bæsjet men den var liiitegrann bløtere enn vanlig men likevel hadde den hengt seg opp i skjørtet hennes og så hadde hun akt seg bortetter hele gulvet. Skjønner ikke hvorfor hun har blitt så dårlig...hun har ikke spist noe spesielt. Bortsett fra en oksesene men de har hun aldri blitt dårlig av før...

Nå har jeg gitt henne CaniKur og litt biola og så får vi ser hvordan det går. Hun er helt frisk og pigg og drikker nok. Men hvis hun enda er rar i magen i morra burde jeg gå til vet'en med henne da? Eller er det unødvendig hvis hun ellers er frisk og fin og drikker nok?

Jeg har ikke gitt henne mat på et døgn nå. og skal ikke gi henne noe før hun er ferdig med CaniKuren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de har luktet helt fint.

Men hun har ikke spist noe på tur heller som jeg kommer på, hun pleier ikke være den typen som spiser alt hun kommer over heller...derfor syns jeg at det er så rart.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun drikker nok kan du godt vente med å gå til vetrinæren, evnt ta en telfon for din egen del.

Dersom hun drikker lite kan du helle litt fiskebollekraft i drikkevannet hennes.

Når du begynner å gi henne mat igjen bør hun få veldig små måltider (heller flere), også kan du blande i litt kokt ris, det smører tarmene.

God bedring til Pito :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yorkshireterrier familie hundene våres var også sikkelig dårlig her, var hos veterinær som ga han antibiotika, for de mente han hadde noe bakterier i tarmen. Men det hjalp ikke. Vi fikk da annbefalt royal canin sensibal, og tok på en svett med biola, og han ble bra etter få dager. Var ikke noe koselig allså, for han har ikke gjort fra seg inne siden han var valp, ble husrein etter få dager. Men da klarte han ikke holde seg i det heletatt, og han ble jo så tynn. Han veier jo ikke mere en 3 kg til vanelig heler, så det syntes godt da han mister litt masse.

Ikke godt og vite hva det kan være, men kanskje det er bakterier i tarmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun drikker nok kan du godt vente med å gå til vetrinæren, evnt ta en telfon for din egen del.

Dersom hun drikker lite kan du helle litt fiskebollekraft i drikkevannet hennes.

Når du begynner å gi henne mat igjen bør hun få veldig små måltider (heller flere), også kan du blande i litt kokt ris, det smører tarmene.

God bedring til Pito :)

Takk for tips!

Jeg skal mate henne veldig forsiktig i begynnelsen.

Men nå når hun går på den canikuren så står det at hun ikke skal spise noenting i det hele tatt utenom disse tablettene. Og når jeg er ferdig med tabl så har hun gått tre døgn uten mat (bortsett fra noen få godbiter og litt biola) og jeg synes at dette virker veldig lenge for den lille hunden....???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yorkshireterrier familie hundene våres var også sikkelig dårlig her, var hos veterinær som ga han antibiotika, for de mente han hadde noe bakterier i tarmen. Men det hjalp ikke. Vi fikk da annbefalt royal canin sensibal, og tok på en svett med biola, og han ble bra etter få dager. Var ikke noe koselig allså, for han har ikke gjort fra seg inne siden han var valp, ble husrein etter få dager. Men da klarte han ikke holde seg i det heletatt, og han ble jo så tynn. Han veier jo ikke mere en 3 kg til vanelig heler, så det syntes godt da han mister litt masse.

Ikke godt og vite hva det kan være, men kanskje det er bakterier i tarmen?

Ja hvis hun ikke blir bedre til over helgen så skal jeg ringe vett'en. Men i dag var avføringen hennes nesten helt fast og fin. Litt lysere enn den pleier men ellers ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Jeg skal mate henne veldig forsiktig i begynnelsen.

Men nå når hun går på den canikuren så står det at hun ikke skal spise noenting i det hele tatt utenom disse tablettene. Og når jeg er ferdig med tabl så har hun gått tre døgn uten mat (bortsett fra noen få godbiter og litt biola) og jeg synes at dette virker veldig lenge for den lille hunden....???

I følge vetrinæren min (som har min fulle tillit) kan de gå ihvertfall 10 dager uten mat, så lenge de drikker tilstrekkelig!

Tenk på deg sjøl hvis du har omgangssyke el.l, da er det ikke særlig fristende med mat, eller?

Monica ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...