Gå til innhold
Hundesonen.no

Miniatyrhundtreff.

Ulvinne

Recommended Posts

Skrevet

Noen som er intressert i et miniatyr hund treff i Akershus?

Kunne tenkt meg og få sosialisert lille venn her og tenkte at det kanskje ikke er så mange slike treff her i Akershus?

Skrevet

Miniatyr bare? <_<

Ja,tenkte det kunne være gøy for småttinga og leke med hunder på egenstørrelse også. :D

Vi får ta et storhundtreff senere da vwettu. :P:icon_redface:

Skrevet

Ja,tenkte det kunne være gøy for småttinga og leke med hunder på egenstørrelse også. :D

Vi får ta et storhundtreff senere da vwettu. :P:icon_redface:

Jaaa! Så kan Joy klikke helt og bare dele seg i 100 deler, for ho vil hilse på ALLE på en gang!! :rolleyes:

Skrevet

Hei

Ja det hadde vert kjempe gøy!! :icon_redface: hvor bor du/dere? jeg bor i bærum. Det hadde jo vert fint om det hadde vert et sted der de kunne vert løse så for de lekt bedre. hva synes dere?

Skrevet

Jeg holder til på romerike i Akershus. Her er det masse fine områder hvor vi kan slippe de(kan undersøke båndtvangen).

Så vi kan ta det her. Hvis ikke noen har andre forslag? Her er det overnattingsmuligheter også forresten,hvis noen trenger det. :icon_redface:

Skrevet

Hei

Ja det hadde vert kjempe gøy!! :icon_redface: hvor bor du/dere? jeg bor i bærum. Det hadde jo vert fint om det hadde vert et sted der de kunne vert løse så for de lekt bedre. hva synes dere?

Ja, de må jo være løse.. Og jeg vil være med selv om ikke Joy blir med! :D

Skrevet

Jaaa! Så kan Joy klikke helt og bare dele seg i 100 deler, for ho vil hilse på ALLE på en gang!! :rolleyes:

Ja,også kan vi ta en "hyggelig" helg til dyrlegen med Kaisa og Joy.. :rolleyes::icon_redface:

Skrevet

Ja, de må jo være løse.. Og jeg vil være med selv om ikke Joy blir med! :D

Selvfølgelig er du invitert! :icon_redface:

Er det ingen andre som er intr?

Skrevet

Lille tutta mi vil gjerne være med, men det er litt langt borte.... :D

Hmm.. Langt er det fra Oslo til Arendal?

Overnattingsmuligheter her;)

Ellers er det caming hytter osv i nærheten. Ca 20 minutter unna.. BAre et forslag. :icon_redface:

Skrevet

Hmm.. Langt er det fra Oslo til Arendal?

Overnattingsmuligheter her;)

Ellers er det caming hytter osv i nærheten. Ca 20 minutter unna.. BAre et forslag. :icon_redface:

Det er 27 mil herfra til Oslo. For langt å kjøre med en gutt på 2 år som hater å kjøre mer enn 10min og kan jeg ikke reise fra Ebbe som er syk heller... Hadde jeg bare vært singel og fri så hadde jeg kommet med en gang :P

Du får ta en tur til Drammen 1 eller 2 april så kan de leke sammen der :D

Skrevet

Miniatyrhundklubben har jo avdelinger over hele landet, de avholder sikkert treff...

Oj OJ det var da en lit sur tone! :D Ulvinne hadde jo bare lyst på en hyggelig sone treff er det så ille da! Jeg er med i allle fall :icon_redface:

Skrevet

Noen som er intressert i et miniatyr hund treff i Akershus?

Kunne tenkt meg og få sosialisert lille venn her og tenkte at det kanskje ikke er så mange slike treff her i Akershus?

Dere får komme til Letohallen i helga :D Der holder vi til ihvertfall... Har tid til å treffe noen på lørdag. Er hos pappa fra i morgen og over helga (Lillestrøm)... Har ikke miniatyr akkurat, men sååå stor er hun da ikke :icon_redface:

Skrevet

Ja,sonen/Canis treff.. Hadde likt og bli kjent med noen jeg sjø.. :icon_redface:

Leto hallen skal jeg på på lørdag! Gleder meg masse. :D

Skrevet

Ja,sonen/Canis treff.. Hadde likt og bli kjent med noen jeg sjø.. :icon_redface:

Leto hallen skal jeg på på lørdag! Gleder meg masse. :D

Komm og hils på oss i yorki ringen da :P Ta med shi tzuen og er spent på hvordan han er:) Passer jo to selv så jeg er veldig glad i rasen ( selv om jeg ikke ville hatt en akkurat nå)

Skrevet

Komm og hils på oss i yorki ringen da :D Ta med shi tzuen og er spent på hvordan han er:) Passer jo to selv så jeg er veldig glad i rasen ( selv om jeg ikke ville hatt en akkurat nå)

Skal stille en rottweiler. Og Shih tzuen er ikke så begeistrer\t for den.. Så han blir nok hjemme :)

Men jeg titter nok innom de fleste ja. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...