Gå til innhold
Hundesonen.no

Fra e-post til mobil.

Ulvinne

Recommended Posts

Skrevet

Er ikke sikker på om det går, men det går i hvertfall omvent. Og hvis du skal sende bilder så kan du jo sende mms fra telenor/netcom sin hjemmeside (spørs hva du har...), det koster 2,50 fra telenor i hvertfall :innocent:

Skrevet

Jeg får i hvert fall ikke til å sende fra mailen min til mobil.

Men som Line sier, man kan logge seg inn via teleleverandøren og sende mms med bildene som ligger på datamaskinen.

Skrevet

Sende mail fra og til mobil går strålende dersom mobilen støtter POP3/IMAP, mail tilbyder må også støtte for det. Alle internett leverandører har POP3 støtte, gmail og yahoo har det og, hotmail har ikke støtte for POP3.

Har mobilen din støtte for POP/IMAP, må du vite følgende:

brukernavn

passord

pop3 og smtp server adresse eller IP fra mail tilbyder

pop3 og smtp port fra mail tilbyder

smtp server er det som regel mobil operatøren som står for pga aktiviserings innstillinger som de vanlige mail tilbyderne krev ikke støttes i de fleste mobiler.

Les manual hvis du er usikker på hvor du skal legge inn innstillingene. Ellers tilbyr noen mobil operatører halvferdige innstillinger hvor du må skrive inn brukernavn/passord og så sendes innstillingene til telefonen på sms.

Skrevet

Hvordan får man bilder fra mobilen til dataen?

Sende som e-post

Bluetooth - enten til laptop/pc med blåtann innebygd eller kjøpe en egen dippedutt

Kabel - vet i hvert fall nye walkmantlf til SE har kabel så det går fortere.

Skrevet

Sende som e-post

Bluetooth - enten til laptop/pc med blåtann innebygd eller kjøpe en egen dippedutt

Kabel - vet i hvert fall nye walkmantlf til SE har kabel så det går fortere.

Når jeg skal sende som e-post kommer det bare opp masse rare greier:

- Koble til med

- Protokoll

- Inngående server

- Inngående port

- Kryptering

- Postkasse

- Passord

- Utgående server

- Utgående port

- E-postadresse

- Last ned

- Fra navn

- Signatur

- Kopier utgående

- Kontrollintervall

Skjønner ikke en dritt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• De springende og cokerne jeg har vært borti har samtlige vært veldig god med nesen. Litt for opptatt av å bruke nesen til og med, til frustrasjon for eiere som vil drive med lp. Men hvorfor ikke bare bruke en av de dere har? De burde jo duge i massevis? Viss ikke så har man jo alltids working utgaven av både cocker og springer som ett alternativ.  
    • Nei. 😆 jeg takler ikke hund som lukter "parfyme" fra sjampo etter vask. Sykt kvalm å "feil"/kunstig lukt.
    • En selskapshund, "fuglehund" og en vokterhund.. 3 veldig forskjellige hunder i både størrelse,  type og bruksområde.  Hva lurer du på mer spesifikt? Det er ganske omfattende å skulle beskrive 3 hele hunderaser på generelt grunnlag.
    • Jeg tenker nok at dette handler mer om hvordan du samhandler med hunden enn om.at du er hovedmennesket.  Du synes synd på hunden og vier sikkert mer oppmerksomhet til disse uønskede dillene og når det hjelper å mase så maser man mer.  Sørg for at hunden får det den trenger, helst før den maser selv. Når man vet at hundens behov er dekket så kan man helt fint ignorere eller bare be den kutte ut å gå å legge seg.  På siden av det hele, hvorfor er du alene ansvarlig for at alle de andre i huset ikke skal forstyrres av denne hunden? Er den bare din? Og hvorfor ikke bare legge den på stua eller så skjermet som det går an å få det fra soverom?    Kommer du hjem fra jobb å ingen har vært på skikkelig tur med han så er det antagelig greit å bare gå ut først som sist, det har iallefall jeg alltid gjort. Gå en passelig tur, deretter inn å slappe av med god samvittighet. Å få de andre til å hjelpe til mer er nok en positiv ting for deg og skulle bare mangle, men det alene vil ikke nødvendigvis fikse masingen,  det handler nok mer om deg.
    • Jeg er ute etter en hund som skal brukes til soppsøk, evt. blodspor.    Men hvilken hund skal man velge? Jeg har vurdert både springer og cocker spaniel, men syns kanskje at det er mange «pyntehunder» og ikke så mange med fokus på nesa. Ikke at det er noe galt i det altså! Man har selvfølgelig ulik bruk for hunden sin🙌  Jeg vurderer derfor andre hunderaser men vil gjerne høre andres erfaringer/ meninger om både spaniel og andre hunderaser.  Selv driver jeg med jakt, og har en Vorsteh og en tysk Jaktterrier. Jeg har erfaring med nosework, blodspor og litt ettersøk. Begge hundene mine krever mye aktivisering og stimuli. Derfor er jeg ikke redd for en hund som krever mye. Gjerne mellomstor eller liten i størrelsen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...