Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpens første dager

Sirup

Recommended Posts

Hvordan bør de være?

Vi skal selvsagt være hjemme (vi jobber hjemmefra uansett), men bør de få tid til å bli kjent med hjemmet i fred eller bør man ha besøk med én gang? Skal man begynne oppdragelse fra dag én, eller trenger valpen tid til å summe seg et par dager? Osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo første gang valpen er separert fra moren, søsken og andre kjente omgivelser. Vi lot Tussie få noen dager til å bli kjent med oss og leiligheten før vi tok i mot besøk. Prøvde å begrense antall besøk sånn at det ikke ble så masete i starten.

Vi begynte oppdragelsen med en gang, lot henne ikke ødelegge ting :) tok henne med ut da vi så hun hadde tenkt til å tisse inne osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La valpen få ro på seg de første dagene til å utforske huset og bli kjent med dere i sitt eget tempo. Dere ser på valpen når den er trygg hjemme og at dere så smålig kan ta imot besøk. Begynn med en gang med renslighetstrening, innkalling og å ikke bite i stykker ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg bare lurer på om en ting;

Bør valpen min møte Milo fra dag en? Og hvordan bør jeg gjøre det? Bare ta hun med rett inn liksom?

jepp :) slik ville jeg gjort det hvertfall..pass på slik at milo ikke blir for ivrig eller noe, men ellers ville jeg gjort det slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
    • Det går greit å gå fra han om morningen når jeg skal på jobb. Han kan fint være hjemme alene da. At jeg (vi alle) går om ettermiddagen setter han ikke pris på. Han vil være med meg mest mulig. - Lurer på om han har blitt mer sånn med alderen … 🤔 
    • Er han ikke vant til å være alene? Regner med du bruker ting som frossen kong eller tygg for aktivisering osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...