Gå til innhold
Hundesonen.no

Utfordring med å ha hund


Sirup

Recommended Posts

Å, det kan være veldig mye.. Hehe..

Når hunden piper i over en time sammenhengende uten grunn.

Når du kommer på trening og har trent masse hjemme og hunden egentlig er flink, og så bare... gjør den det ikke (hvorfor ikke, det er jo så enkelt? Argh).

En del i treningssammenheng som krever tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det kan være veldig mye.. Hehe..

Når hunden piper i over en time sammenhengende uten grunn.

Når du kommer på trening og har trent masse hjemme og hunden egentlig er flink, og så bare... gjør den det ikke (hvorfor ikke, det er jo så enkelt? Argh).

En del i treningssammenheng som krever tålmodighet.

Helt enig IW! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller som idag f.eks så tenkte eg skulle bruke en lengre line så vofsen kunne bevege seg mer siden såret på poten hadde lukket seg og alt virkert bra så bykser hunden til og tror han skal leke og spretter såret rett opp. :wallbash: Arrgh...egentlig min feil men arrrrgh. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nesten si andre mennesker.

Andre mennesker som reagerer om hunden bjeffer to ganger. Andre mennesker med allergi, mennesker som er redde for hund, mennesker som ikke liker hunder, mennesker som ikke skjønner at valpen ikke kan være alene hjemme 24/7, mennesker som ikke skjønner at for en liten baby tar det litt tid å lære seg at doen er ute. Jeg mener, jeg tåler noen bjeff eller noen dammer inne, mens det er i forhold til andre mennesker jeg synes det er stress med hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg: selvbeherskelse :):)

hvor mange ganger har jeg ikke bitt leppa til blods eller kløpet meg råhardt eller boret neglene inn i huden for å unngå å gjøre noe jeg virkelig vil angre på etterpå? veldig, veldig mange ganger!

jeg synns også trening er utfordrende. hvordan gjøre det - blir dette rett- er det andre måter- hvorfor reagerer han slik- i can continue...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert tålmodighet og selvbeherskelse. F.eks når hunden har kjedet seg den lille skoletimen han måtte være alene å bestemt seg for å stjele penalet og tegne "litt" på det rene og pene sengtrekket. Eller når han neste gang kjedet seg, fant ikke noe fint å stjele og dermed går løs på tapetet og tygger den i filler. I slike tilfeller så settes selvbeherskelsen på prøve. Det er da man lukker døra raskt og dunker hodet taktfast i veggen :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som setter min tålmodighet på prøve er at i en alder av 3 år er Pito enda ikke 100% husren.

Jeg går tur med henne om morgenen, og mandagene har jeg kort dag så jeg er bare på skolen i fire timer. likevel har hun tisset på gulvet når jeg kommer hjem (hun MÅ da kunne holde seg i fire timer? :) )

Ellers så kan vi gå lang tur og hun tisser og tisser og tisser. så kommer vi inn og plutselig har hun tisset på gulvet.

Gulvet i gangen er helt ødelagt og flisene oppe og på rommet mitt har begynt å bule.

DRIT KULT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nesten si andre mennesker.

Andre mennesker som reagerer om hunden bjeffer to ganger. Andre mennesker med allergi, mennesker som er redde for hund, mennesker som ikke liker hunder, mennesker som ikke skjønner at valpen ikke kan være alene hjemme 24/7, mennesker som ikke skjønner at for en liten baby tar det litt tid å lære seg at doen er ute. Jeg mener, jeg tåler noen bjeff eller noen dammer inne, mens det er i forhold til andre mennesker jeg synes det er stress med hund.

HELT ENIG !! :):)

Jeg har vert så heldig at jeg med sikkerhet kan si at hundne min aldri har ødelagt noen ting på de to årene jeg har hatt henne ikke som valp en gang! Men hun er jo heller ikke 100% husren heller. Det er mest bæsjen som går gæli her da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som setter min tålmodighet på prøve er at i en alder av 3 år er Pito enda ikke 100% husren.

Jeg går tur med henne om morgenen, og mandagene har jeg kort dag så jeg er bare på skolen i fire timer. likevel har hun tisset på gulvet når jeg kommer hjem (hun MÅ da kunne holde seg i fire timer? :) )

Ellers så kan vi gå lang tur og hun tisser og tisser og tisser. så kommer vi inn og plutselig har hun tisset på gulvet.

Gulvet i gangen er helt ødelagt og flisene oppe og på rommet mitt har begynt å bule.

DRIT KULT!

Sånn er det her i blant også.

Jeg lufter henne med en gang jeg står opp eller før jeg skal på skolen og hun tisser flere ganger på disse turene, men allikevel er det ofte en dam som ligger og venter på meg når jeg kommer hjem(hun er alene maks 4-5 timer hver dag). Hun er fortsatt ung, men hun har vært "stueren" lenge allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye utfordringer. Faktisk har det blitt større utfordringer enn det jeg trodde om visse ting, og motsatt. Feks. trodde at å trene hunden husrein kom til å bli vanskelig, men det ble veldig lett. Mens å venne hunden til å være alene hjemme og trene båndgåing har vært veldig vanskelig. Så man vet aldri hva som blir utfordringen. Alle hunder er så forskjellig. Hvordan hunden takler mennesker og dyr har mye å si på invdividene. En hund du har kan være superglad i mennekser og dyr, mens neste hund kan bli reservert og tilbaketrukken. Man vet aldri før man får oppleve det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det Djervekvinnen sier her. Jeg har også fått snudd på hodet hva jeg trodde skulle gi meg problemer og ikke! Det med stuerenhet var jo null problem.. Hehe.. Mens den gå-pent-ibånd er verre, samme med stress osv.. Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...