Gå til innhold
Hundesonen.no

Fungerer ikke bra på Royal Canin lengre..


Ina

Recommended Posts

Siden Eso var 3-4 mnd har jeg foret med Royal Canin. Det har gått ned på høykant med en gang det ble servert. Han hadde flott pels, og lite avføring.

De siste to månedene har han nesten ikke spist mat. Har prøvd både å gi ham to måltider, ta vekk maten etter en halvtimes tid hvis han ikke spiser, og å la maten stå fram hele tiden. Men ingenting fungerer spesielt bra.

Han spiser hvis han er sulten nok, men jeg vil liksom at han skal hive seg med stor glede over maten, ikke spise bare fordi han holder på å sulte ihjel.

Han har fått enormt mye avføring, flere ganger om dagen. Pelsen er også blitt styggere.

Så nå må jeg finne på noe annet. Noen som har noe å anbefale? Kommer til å kjøpe en litensekk av det nye foret til å begynne med, for å sjekke om han i det hele tatt vil spise det. Prisen har ingen betydning, tror jeg forer med noe av det dyreste lell så :D Må kunne kjøpes enten hos vetrinæren eller dyrebutikken, så det ikke blir noe stress med å få tak i.

På forhånd takk for alle svar :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pro plan med fisk har jeg hørt er topp for hunder som har fått litt dårlig pels, også smaker den vist veldig godt.

Jeg har ikke brukt det på Chicka selv, men har hørt fra mange som er VELDIG fornøyd med akkurat denne maten :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med troll? Tror faktisk det er en forhandler på Støren og. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med det. Både jeg og Elisa bruker det på våre hunder og vi er veldig fornøyde. Buster har ikke fungert så bra på noe annet for tidligere. http://www.troll-hundefor.no/ .

Joda, "naboen" min (tar meg 2 minutt å gå, samme boligfelt som meg), forhandler troll, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser rundt her på forumet at flere anbefaler vom og hundemat.. men vi har desverre ikke fryser til å oppevar det. Den er fylt til randen med alt annet "menneskemat".

Men jeg kommer til å kjøpe inn 1kg av eukanuba, bare for å teste om han i hele tatt vil spise det. Ellers skal jeg se mer på Pro Plan. Hvor selges Pro Plan? (Trondheimere.. Hvilket for er det de selger på dyrenes verden?)

Vet Tropehagen selger Eukanuba og Royal Canin..

Er det noen dyrebutikker som forhandler Hills?

Vet også dyrlegen her på Støren selger ett eller annet for, men jeg husker ikke hva det var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pro plan med fisk har jeg hørt er topp for hunder som har fått litt dårlig pels, også smaker den vist veldig godt.

Jeg har ikke brukt det på Chicka selv, men har hørt fra mange som er VELDIG fornøyd med akkurat denne maten :)

Ja, at jeg kunne glemme det da. :)

Pro Plan har visst veldig god smak og gir fin pels.

Zico som var hobby-anorektiker spiste faktisk bra når han fikk det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, takk :)

De har ikke Royal Canin og Eukanuba på Dyrenes Verden vet jeg, men tror de har mye annet ja :)

har de ikke eukanuba? hmm..trudde jeg så en fòr dunk derfra..med ES på..nei, det var sikker pro plan det da :)Hills har de hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har de ikke eukanuba? hmm..trudde jeg så en fòr dunk derfra..med ES på..nei, det var sikker pro plan det da :)Hills har de hvertfall.

Hills på Dyrenes Verden på Lade? Det har jeg ikke fått med meg (måtte til dyrlegen for å finne Hills da jeg skulle bytte til det).. Har fått med meg at de har Lone Star og Precept, og noe boksemat. *må dra dit å se snart* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hills på Dyrenes Verden på Lade? Det har jeg ikke fått med meg (måtte til dyrlegen for å finne Hills da jeg skulle bytte til det).. Har fått med meg at de har Lone Star og Precept, og noe boksemat. *må dra dit å se snart* :)

Når du sier det, så tror jeg også at de har bare Lone Star og Precept, kan stemme det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, at jeg kunne glemme det da. :)

Pro Plan har visst veldig god smak og gir fin pels.

Zico som var hobby-anorektiker spiste faktisk bra når han fikk det. :)

Dette foret høres jo midt i blinken ut! Kan nok kalle Eso hobby-anorektiker også :P Er det pro plan vetrinæren selger tro?!

Edit: Når jeg tenker meg om så lurer jeg kanskje på om vetrinæren på Støren selger bare Precept. Hvor finner jeg Pro Plan? Maser fælt her nå, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forer også med RC nå men må vist bytte, han fiser så sinnsykt av det.. hehe... Han gikk på olivers med fikk "utslett" av det.. Noen som har forslag? (Han går også på norwegian polar, vil ikke bytte fra det siden det funker så bra, han pleier å få tørrfor om kvelden siden han blir sulten da og;)) Pris spiller ingen rolle, når fattern først sagt at han betaler skal han få lov til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...