Gå til innhold
Hundesonen.no

Skal til veterinær, men hunden er redd menn


Moonw4lker
 Share

Recommended Posts

Hunden min er svært skeptisk til menn, og veterinæren vår er mann. Jeg har ikke vært med hunden min hos veterinær siden han var liten valp for et år siden, allerede da var han en ganske skeptisk valp og ble livredd når noen tok kontakt med han uten at han hadde gjort det først. Nå er det tid for den årlige vaksina, og jeg er utrolig nervøs. Nå er han jo vokal i tillegg, bjeffer og knurrer. Han godtar de aller fleste etter hvert, men det tar så klart litt tid og vi har ikke all verdens med tid hos veterinæren. Noen som har noen tips til hvordan man håndterer dette? Regner jo med at min hund ikke er den første, meeen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper og regner med at du jobber med å få hunden trygg på menn og folk generelt?

Jeg tenker at om du prøver å slappe av, og bruke mye godbiter, så er det det eneste du kan gjøre sånn på kort sikt. Veterinæren er nok vant til redde hunder. La hunden være i bilen, og be om beskjed når du kan hente ham inn og gå rett inn på undersøkelsesrommet. Så blir det minst mulig stress ihvertfall. Hvis dyrlegen er flink så bruker han nok også godbiter for å få hunden tryggere på seg.

Ellers må du bare fortsette å jobbe med hunden så han i det minste ikke bryr seg om fremmede, han trenger jo ikke å like alle.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...