Gå til innhold
Hundesonen.no

Ereksjon?


Vala

Recommended Posts

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

He he ;) Jeg var aktiv med hest i over 12 år og jeg er ikke for kasterering...I hvertfall ikke på en så ung hund.Mitt tips er å rett og slett å ikke la han få lov til å gå å snuse hele tiden.Loke får bare snuse et par sekunder av gangen og begynner han å sikle er det rett videre.Det fungerte utmerket på Pan (han kunne jeg kalle inn fra løpetisper)så jeg regner med det fungerer ypperlig på Lokeliten og.Man ser jo gjerne ikke resultatet før hunden er rundt 2 år...

Neida, han får ikke lov til konstant å snuse. Men dette funker bare når han stopper opp og snuser, Der har jeg innført en "1-2-3" regel, hvor han MÅ gå videre når jeg kommer til "3!" om han vil eller ei (i verste fall, så drar jeg ham..). MEN, dette kan jeg ikke bruke når han går med nesen i bakken hele tiden. Da må jeg jo trekke hodet hans opp hele tiden.. Og det føler jeg blir litt vel mye uggent og ubehagelig for ham? Har du/dere noen tips mot det? Jeg avbryter ham/avsporer ham for å se om jeg klarer å få ham til å koble det vekk, men så fort "underholdningen" er ferdig, så er det rett ned med snuten igjen!

EDIT: grunnen til "1-2-3" regelen er fordi "kom" kommandoen er blitt sinnsykt utvandet. Så den funker ikke litt engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amigo er ekstremt kåt for tiden, da eldste tispa har løpetid. Svaggen henger ute så og si hele tiden, og da mener jeg HELE svaggen ;):) Lite delikat å se på - særlig når han sitter der med hyseblikket sitt mens vi spise middag haha!

Hehe, kan jeg godt skjønne. Men, dere har iaf en "forstyrrelse" i umiddelbar nærhet i det minste ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, han får ikke lov til konstant å snuse. Men dette funker bare når han stopper opp og snuser, Der har jeg innført en "1-2-3" regel, hvor han MÅ gå videre når jeg kommer til "3!" om han vil eller ei (i verste fall, så drar jeg ham..). MEN, dette kan jeg ikke bruke når han går med nesen i bakken hele tiden. Da må jeg jo trekke hodet hans opp hele tiden.. Og det føler jeg blir litt vel mye uggent og ubehagelig for ham? Har du/dere noen tips mot det? Jeg avbryter ham/avsporer ham for å se om jeg klarer å få ham til å koble det vekk, men så fort "underholdningen" er ferdig, så er det rett ned med snuten igjen!

EDIT: grunnen til "1-2-3" regelen er fordi "kom" kommandoen er blitt sinnsykt utvandet. Så den funker ikke litt engang.

Nå har ikke jeg hannhund da, men hunden min er allikevel glad i å snuse. Jeg gidder rett og slett ikke å la henne snuse hele tiden, så jeg bare går (ja, drar henne med meg om nødvendig), det er hennes jobb å følge meg. Så tar jeg heller sniffepauser innimellom :( Funker fint her i alle fall, sniffe kan hun gjøre når jeg stopper, hun kan ikke stoppe meg, sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg hannhund da, men hunden min er allikevel glad i å snuse. Jeg gidder rett og slett ikke å la henne snuse hele tiden, så jeg bare går (ja, drar henne med meg om nødvendig), det er hennes jobb å følge meg. Så tar jeg heller sniffepauser innimellom :( Funker fint her i alle fall, sniffe kan hun gjøre når jeg stopper, hun kan ikke stoppe meg, sånn er det.

Ja, det kan være at jeg er for "ettergivende" eller noe. Har liksom fra han var bitteliten (nja, han var jo ikke helt knøtt, men myyye mindre enn nå:-)), så har jeg ikke ønsket å "presse" ham til noe. Og dette har helt sikkert godt gærne veien.

Han snurrer meg nok godt rundt lillefingeren til tider!

B) = Sofus

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speedy har gjort det også..

og jeg tok bilde............. :)

Hehe, kanskje jeg reagerer mer kaldt neste gang og trekker frem kameraet jeg også;-) Skal ikke se bort ifra det, siden jeg sist mente at det burde ha vært "fanget" inn på linsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. det har strømmet til 412 visninger på denne tråden uten at noen egentlig har skrevet noen innlegg ;)

Hehe, ja, det er vel pga den "fengslende" tittelen det ;-)

Men altså, rett skal være rett. Det ble jo skrevet noe her litt tidligere. Men at det nå består mer spenning rundt Kine Helenes bilde er nok godt mulig, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får legge det ut og heller be om tilgivelse i ettekant :P

Dam må hun skynde seg til å først redigere innlegget, slik at det ser ut til at hun gjorde det uten å tenke seg om, hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ett litt bedre bilde også men finner det ikke..den Svære saken på den bitte lille hunden.. når han står rett i ryggen hang den i gulvet..

Hehe, pokker også! Size DO matter!!! Altså ikke på saken, men på selve hunden:) Sofus kommer til kort her, han rager jo litt mer over bakken i forhold.

Men fra spøk til "revolver", aner ikke åssen det er med Speedy, men Sofus virker veldig lite happy når det skjer ham. Det må da være "rart" når det ikke er noen dame som utløser reaksjonen for dem??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det veldig lenge siden det har skjedd her men.. han virker litt apatisk på en måte.. virker som det nesten kan være litt vondt når han står slik å ikke får den inn igjen..

jeg ringte vetten første gang det skjedde jeg.. hadde jo aldri hatt hann hund før( som jeg kunne huske) og da fikk jeg beskjed om å ta litt lunket vann og ta en tskje sukker i.. sukker vann! og smøre på der oppi slik at det ikke tørka ut og ble vanskelig å få på plass igjen..

( jada vet det er ekkelt men alt for barna, og de fleste har såpe så man kan vaske seg etterpå!) :)

(når det har skjedd her så har han jukket på bestisen sin.. en annen hannhund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat på det bildet der så synes jeg at det er synd i Speedyen for han ser rett og slett ut som om han skammer seg.

Men det verste er vall at Kine fikk beskjed om å kastrere han bare på grunn av det, men hun fikk no klar melding av meg om ikke å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...