Jump to content
Hundesonen.no

Hundebur i VW UP til middels stor hund.

Recommended Posts

Heisann ☺️ Jeg lurte på om noen har erfaring med vw up og plassering av hundebur? Jeg har prøvd å søkt uten å funnet noen angående dette. Så håper kanskje noen har noen tips eller har vært gjennom den samme problemstillingen 😅 Skal kjøpe en større bil etterhvert, men up'en må holde 1 år til. Har vært innom tanken med bilsete, men ønsker gjerne bur! Håper noen har noen svar 🤭 

Jeg hadde tidligere toyota aygo med bur i baksetet. Kjøpte kelabur på mål og festet i setebeltet. Dette fungerte fint, men min hund er bare 5 kg da. Om hund pluss bur blir større og tyngre så er det nok lurt å stroppe fast hvis det er mulig.

Jeg har hatt bur montert i baksetet til hunden min inntil nylig. Har mellomstor hund på ca. 25 kg og tilsvarende stort bur. Det var ikke optimalt, for buret ble stående bitte litt på skrå, men det funka som en midlertidig løsning. Buret tok opp hele det ene setet + setet i midten, jeg stroppa det fast med lastestropper og brukte forsetet foran som en slags støttevegg (kjørte det så langt bak at det låste buret fast mellom den seteryggen og bakseteryggen). Som sagt, ikke optimalt, men det gikk greit i ett år. Jeg ville absolutt ha prøvd buret før kjøp hvis det lar seg gjøre, jeg gjorde ikke det, og det var et mirakel at jeg fikk det inn. Det var snakk om millimeter heller en centimeter. 

Forumet fortsetter under annonsen