Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Hundetreff med liten hund Tromsø

Recommended Posts

Hei, har en chihuahua valp på 12 uker som gjerne skulle møtt andre på samme størrelse. 

Litt kaldt i Tromsø nå, men hadde vært kos å bli kjent med noen med små hunder som vi kan møte :D

Har også en fb gruppe for å møte andre hunder. 

Hyl ut om du vil henge med oss :D

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Jeg har en valp som er 6 mnd. Den er veldig sosial og har ikke opplevd at han ikke går overens med noen andre hunder. Han reagerer ikke negativt på noe lyder (har f.eks vært på skytebane hvor han lekte litt og så la seg til å sove). Alt i alt så virker han veldig trygg i alle situasjoner. Vi trener grunnleggende lydighet minst en gang om dagen (klikker) og det er noe han elsker å gjøre. Men den siste uken har jeg oppdaget en ting, og det er at han vil helst være med meg hele tiden. Som f.eks i dag hvor jeg har vært veldig dårlig og har lagt i sengen nesten hele dagen, da har han lagt nedenfor meg stort sett hele tiden selv om mannen og ungene var i stuen. Vanligvis er han turbo sånn litt før leggetid hvor vi går ut i hagen og leker. Aldri har han nektet å være med på det. Men i dag ville han ikke ut og tok med draleken sin inn til meg og hadde rolig drakamp mens jeg lå i sengen. Han ville heller ikke være med på klikkertrening med mannen. Ellers har han begynt å stjele klærene mine når jeg er ute av huset for å ligge på de i sengen sin.  Siden jeg er den som koser/trener/mater mest så er det jo naturlig at han er mest knyttet til meg, men syntes det begynner å bli litt vel intenst. Nå går han til meg uansett hva det er. Før lekte han med alle, mens nå er de andre i huset litt "usynlig" for han. Jeg vil jo at han skal kunne gå til alle hvis det er noe han trenger eller vil, men akkurat nå virker det som at det er bare meg har vil forholde seg til. Hva tenker dere? Er dette noe jeg burde være bekymret for? Noen som har noe erfaring med noe lignende?
    • Hva gjør dere sammen med valpen deres til vanlig? Og hvor gammel er den? ☺️  min valp er ca 4,5 mnd. Vi starter dagen med luftetur og frokost fra 8/9-tiden. Den mest hektiske tiden av dagen med vår valp er de to-tre første timene etter vi våkner. Da er energinivået spesielt høyt og det inntas jo plutselig en del mat og vann, så faren for uhell inne er ganske stor fram mot første blund i 12-tiden. I tillegg til en litt lengre tur, og flere nødvendige tisserunder i de første timene, blir det en del mentaltrening i form av å terpe på triks eller godbitsøk for å sikre en lang, god blund senere 😇 ut på ettermiddagen blir det en god lufterunde og gjerne litt miljøtrening eller valpekurs. Vi prøver å få trent litt triks, hverdagslydighet, og det å bli stelt, hver dag. Når energinivået i kroppen senker seg etter siste «langtur» i 21/22-tiden er valpen normalt ganske sliten og begynner å finne roen for natten. Etter at vi startet med denne «dagsmodellen» ser vi mindre og mindre av de såkalte kveldsraptusene og føler oss endelig trygge på at vi har funnet et passende aktivitetsnivå til valpen. Vi er studenter og jobber kun deltid, så vi er heldig og har mye tid å bruke på henne nå i denne viktige perioden 😊
    • Supert, da prøver jeg den! 😊 Takk! 
    • Skudd sammen alle skogene idag, og en del skuffer. Tror vi mangler et skrog da. Finner det ikke, selv om det står på leveringslista. Så må nok kanskje ordne et nytt...  Også har jeg malt kontrastveggen på kjøkkenet idag. Synes det ble veldig fint 😃
    • Hei, har en hann hund, Working Cocker på 2,5 år. I Perioder slikker han seg i bakken, men kommer ingen væske ut slik jeg ser andre nevner rundt tømming kjertlene. Utstyret bak ser ellers greit ut. Er dette vanlig adferd / vask, løer noe som burde sjekkes opp nærmere av veterinær? takk for tilbakemeldinger! 😃 ChrS  
  • Nylig opprettede emner