Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjedelig hundeliv ?


newbie75
 Share

Recommended Posts

Har vært syk de siste to månedene så hunden (stor rase) har kun fått 2 turer daglig, 1x20 min og 1x40min. Og litt søk etter godbiter hjemme og hjernetrim,  jeg har så dårlig samvittighet ? han er vant med så mye mer, men han er rolig og virker ikke stresset av den nye rolige tilværelsen. 

Virker som han skjønner at jeg er dårlig, ekstra kosete og fotfølger meg overalt. Pleide ikke å gjøre det før. 

Men bør jeg ansette en som kan ta han med seg på flere og lengre turer til jeg er friskere ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han virker rolig og ikke stresset så ville jeg ikke styrt med det altså. Kommer jo veldig an på hunden også. Min hund er nå etter 4 dager med minimal aktivitet (pga hundesykdommen) ekstremt masete og tydelig misfornøyd selv om han får masse hjernetrim. Men dette er jo som nevnt veldig individuelt - noen funker fint med rolig i en lengre periode, andre ikke. Du kan jo eventuelt se om noen vil lufte hunden din litt av og til på lengre turer, men jeg ville i din situasjon nok ikke "ansatt" noen til å lufte fast. Jeg er i tillegg veldig streng på hvem som får lufte hunden, er så vidt familie får ta han med uten meg:teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotfølging kan også være et tegn på for lite aktivitet. Men så lenge han er rolig ville jeg ikke bekymret meg. Mine fikk 25 minutter tur i går (vi har hage som de er ute i da). Når han får hjernetrim i tillegg så blir det jo bra.

Om du kjenner noen som kan gi ham en ordentlig tur en gang i uka så er det nok fint for ham, men ikke kritisk tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...