Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Mardina og Teo April EFIT

Recommended Posts

Bildet kan inneholde: en eller flere personer og innendørs

Vi kvikner til liv i 09:00-tiden :) 

Bildet kan inneholde: hund og innendørs

God morgen! sier Teo :D 

Bildet kan inneholde: hund og utendørs

Vi er ute å lufter oss og Teo nyter litt sol, før vi går inn igjen :D

Ingen bildebeskrivelse er tilgjengelig.

Setter på en vaskemaskin med klær...…

Bildet kan inneholde: mat

.…. mens jeg spiser litt frokost :)

Bildet kan inneholde: hund og innendørs

Og Teo fortsetter å sole seg :D:D 

Bildet kan inneholde: skjerm og innendørs

Ser litt på tv, men jeg.... 

.…..skriver handleliste :) 

Henger opp klesvasken :) 

Bildet kan inneholde: skjerm

I 12:00 tiden sitter jeg å sikler på ny tlf :D

Bildet kan inneholde: telefon og skjerm

.…...og ny tlf ble det gitt :D:D:D:D

Bildet kan inneholde: hund

I 13:00 tiden setter vi oss i bilen, for å dra på tur :) 

Bildet kan inneholde: hund, tre, utendørs og natur

På tur i Hokksund i nydelig vær :D

Bildet kan inneholde: utendørs

I 14:00 tiden drar jeg på butikken å handler :) 

Bildet kan inneholde: skjerm og innendørs

I 15:00 - 16:00 tiden er jeg hjemme igjen og slapper av litt :) 

Resten av EFIT'en glemte jeg, men det var ikke mye som skjedde. Spiste middag og så litt på tv utover kvelden :) 

• Like 4

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Takk for godt svar, det er nok veldig lurt å holde det så rolig som mulig ja. Leker og bein osv var fjerna allerde før den nye kom i hus, den smellen gikk jeg nemlig på når jeg fikk hu første, og tror nesten det kan være en av årsakene at hu fortsatt er eiesyk, at det ble en del negative opplevelser der mellom hu og papillonen i starten. Men er vel på et vis helt naturlige reaksjoner også, når det plutselig kommer en ukjent i huset. Syns bare hu hadde litt for kraftige reaksjoner. Håper det går seg til. 😊 Ja vi prøver å være mye ute, for å la de bli kjent der først. Ute fungerer huskyene veldig godt i lag i allefall. Synd jeg ikke har et inngjerdet område slik at de kan få utfolde seg mer og bli kjent uten begrensningen av båndene...  Leke skal prøves mer i stedet for godbit. Har prøvd litt med det allerede, men han responderte ikke så godt på det heller faktisk, men han er nok litt reservert enda ja. 
    • Dette leste jeg også. Stakkars hund.. 
    • En jogger på stedet så hunden bli slått før hendelsen. Det rapporteres også at det var de tre som gikk tur med hunden som ble angrepet, noe som er litt uklart i den første rapporten, samt i den bloggen. https://drm24.no/nyheter/oyenvitne-sa-hunden-ble-slatt-for-den-angrep-sine-egne-204151

• Jeg ville prøvd å holde alt så rolig og enkelt som over hodet mulig når han er helt ny i flokken og dere har to hunder fra før. Det kan ta opp til to-tre måneder før han blir seg selv og føler seg hjemme. Jeg ville matet dem hver for seg, stoppet leking inne som kan trigge uroligheter, og jeg personlig ville fjernet bein, leker ol for å unngå all grunn til konflikt den første tiden. Men om du føler at det ikke er nødvendig ville jeg iallfall passet på å satt grenser så hundene ikke kommer i situasjonen hvor tispa føler at hun må være «eiesyk» ovenfor han nye. Og hun kjenner han jo ikke, så det kan godt hende dette roer seg etter hvert som de blir kjent. Men om det ikke blir håndtert riktig kan det også eskalere.
        Du kan eventuelt la de store leke ute mens han lille er inne?  Pass på at de gir hverandre litt «space», respekterer hverandre og ikke får noe grunn til å krangle 😊  Om han responderer dårlig på godbit kan du prøve det samme med en leke? Eller så kan det hende han blir litt mer mottakelig for innlæring når han blir mer husvarm. 
    • "Helgheim fikk vite navnet på hunden og skrek med klar og tydelig utestemme at den skulle sitte – en kommando den etterkom.  – Det funka et par minutter, men etter hvert begynte den å gå mot meg igjen." Dette er fra personen som brøt inn og avledet hundens oppmerksomhet. Dette er for meg en av de tingene som viser at avliving var eneste rette her: hunden brøt angrepet og var klar nok i hodet til å sitte på kommando, men var likevel klar for å angripe på ny. 
  • Nylig opprettede emner