Gå til innhold
Hundesonen.no

Bytte forsikringsselskap - allergihund


Recommended Posts

skulle sjekke pris på hundeforsikring hos gjensidige i går. Men klarte å trykke feil og sendte henvendelse om tilbud. Jeg med min telefonskrekk tok ikke telefonen de 3 gangene de ringte så nå fikk jeg tilbud på mail, og fikk faktisk en bedre pris enn hva jeg har hos IF. Men tenker kanskje samboer kan få en enda bedre pris siden han har alle sine forsikringer der. Gjensidige frister fordi de har direkteoppgjør. Men likevel er jeg veldig usikker fordi hun jo har allergi...forallergi. men hun går ikke på medisiner og allergien holdes i sjakk med spesialfor. Allergien opplyste jeg om i skjemaet jeg sendte inn, men på tilbudet jeg fikk står det at jeg har sagt at hunden er frisk... Vil de få noen eventuelle konsekvenser i fremtiden å bytte når hun har allergi? De kommer jo ikke til å dekke allergi selvsagt, siden hun har diagnosen før forsikringen eventuelt blir tegnet. Men det gjør de ikke uansett og det gjør jo ikke IF heller? Er redd for å drite på draget ved å bytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WelshenNemi skrev:

Jeg har også hund som "bare" hadde fôrallergi. Til hun ikke hadde det lenger. Nå er hun allergisk mot "alt", og må gå på svindyre medisiner. Så jeg hadde ikke turt å bytte forsikring. 

Men har det noe å si når forsikringen jeg har hos IF nå uansett ikke kommer til å dekke det?? de dekker ingenting som har med allergi å gjøre. Så om hun får kryssallergier nå feks, så må jeg fortsatt betale alt selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ønsker å akseptere tilbudet ville jeg påpekt på nytt at hunden har allergi. Selskapet vil nok reservere seg mot alt som er, og kan, være allergirelatert. Greit å ha sitt på det rene og skriftlig bevis, da blir det ikke plutselig mye styr om at de har dekket noe som ikke skulle vært dekket osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Tyttebæra skrev:

Om du ønsker å akseptere tilbudet ville jeg påpekt på nytt at hunden har allergi. Selskapet vil nok reservere seg mot alt som er, og kan, være allergirelatert. Greit å ha sitt på det rene og skriftlig bevis, da blir det ikke plutselig mye styr om at de har dekket noe som ikke skulle vært dekket osv.

Ja det skal jeg selfølgelig gjøre :) skal ikke bedrive noe svindel:lol: samboer skal sjekke hvilken pris han får tilbud om, men går det an å flytte forsikringen fra meg i IF og over på han i gjensidige? Kan veldig lite om dette merker jeg..

Endret av Kaisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forsikringer dekker fôr, men f.eks. Agria dekker immunterapi, om hunden skulle få påvist atopi.
Jeg ville sjekket nøye opp om IF dekker sånne ting, og så tatt en vurdering ut fra det.
Dekker de ingenting som er allergirelatert, så spiller det jo ingen rolle. Da er det jo bare å gå for billigste, som dekker godt på alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shokata skrev:

Ingen forsikringer dekker fôr, men f.eks. Agria dekker immunterapi, om hunden skulle få påvist atopi.
Jeg ville sjekket nøye opp om IF dekker sånne ting, og så tatt en vurdering ut fra det.
Dekker de ingenting som er allergirelatert, så spiller det jo ingen rolle. Da er det jo bare å gå for billigste, som dekker godt på alt annet.

IF dekker har reservert seg mot alt som heter allergi og all behandling. Så der er det ikke noe å hente likevel. Derfor jeg tenkte at det ikke har noe å si om jeg bytter..hovedgrunnen er at jeg vil ha noen som har direkteoppgjør. Hadde IF hatt det, så hadde jeg beholdt forsikringen. Men selvom agria dekker immunterapi så vil de vel reservere  seg mot det når hun allerede har påvist en type allergi, eller?

jeg skjønner ikke helt greia med bevegelig egenandel som agria opererer med. Hos IF mener jeg at jeg kun har 20% av summen som egenandel, så det blir jo billigere hos IF? Hos gjensidige klarte jeg ikke å finne hva egenandelen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Kaisen said:

IF dekker har reservert seg mot alt som heter allergi og all behandling. Så der er det ikke noe å hente likevel. Derfor jeg tenkte at det ikke har noe å si om jeg bytter..hovedgrunnen er at jeg vil ha noen som har direkteoppgjør. Hadde IF hatt det, så hadde jeg beholdt forsikringen. Men selvom agria dekker immunterapi så vil de vel reservere  seg mot det når hun allerede har påvist en type allergi, eller?

jeg skjønner ikke helt greia med bevegelig egenandel som agria opererer med. Hos IF mener jeg at jeg kun har 20% av summen som egenandel, så det blir jo billigere hos IF? Hos gjensidige klarte jeg ikke å finne hva egenandelen er.

Gjensidige har 25% egenandel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fra Gjensidige til privatselskap og tilbake til gjensidige. Alt er dekt fordi hun har vært forsikret siden hun var 2 mnd kontinuerlig hele tiden. Vapse er allergisk bl.annet.

Jeg har 15% egenandel i Gjensidige da jeg er medlem i NJFF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anette skrev:

Jeg byttet fra Gjensidige til privatselskap og tilbake til gjensidige. Alt er dekt fordi hun har vært forsikret siden hun var 2 mnd kontinuerlig hele tiden. Vapse er allergisk bl.annet.

Jeg har 15% egenandel i Gjensidige da jeg er medlem i NJFF

Min har også vært forsikret sammenhengende siden hun var 2 eller 3 mnd. Men jeg trodde at hvis man byttet selskap, så ville det nye selskapet reservere seg mot den sykdommen hunden har?? må nok trosse telefonskrekken å snakke med de tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kaisen skrev:

Min har også vært forsikret sammenhengende siden hun var 2 eller 3 mnd. Men jeg trodde at hvis man byttet selskap, så ville det nye selskapet reservere seg mot den sykdommen hunden har?? må nok trosse telefonskrekken å snakke med de tror jeg...

Det ville jeg spurt de om. Du kan jo spørre på mail, så har du svaret svart på hvitt om det skulle bli noe tvist senere. Sjekk pris på Agria også, de har vært billigst på mine hunder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sendt en Mail og spurt om disse tingene. Jeg økte veterinærforsikringen på Midas etter han hadde fjernet sin første svulst. Når han fikk nye svulster trodde jeg forsikringen dekket opp til den summen jeg hadde først siden han hadde sykdommen når jeg økte den. Da jeg spurte de om det fikk jeg tilbakemelding på at de dekket de nye svulstene utover den første summen fordi svulstene ikke lå på samme sted og var noe eget. Selv om alle svulstene var av samme art. Jeg har Jbf da, men ville hørt med gjensidige, fordi det kan hende du kan sende inn en attest på allergien hunden har nå, og at om den utvikler seg til å bli allergisk mot alt så kan det hende de nye tilstandene kan dekkes. Mange som er veldig fornøyd med gjensidige iallefall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Midas skrev:

Jeg ville sendt en Mail og spurt om disse tingene. Jeg økte veterinærforsikringen på Midas etter han hadde fjernet sin første svulst. Når han fikk nye svulster trodde jeg forsikringen dekket opp til den summen jeg hadde først siden han hadde sykdommen når jeg økte den. Da jeg spurte de om det fikk jeg tilbakemelding på at de dekket de nye svulstene utover den første summen fordi svulstene ikke lå på samme sted og var noe eget. Selv om alle svulstene var av samme art. Jeg har Jbf da, men ville hørt med gjensidige, fordi det kan hende du kan sende inn en attest på allergien hunden har nå, og at om den utvikler seg til å bli allergisk mot alt så kan det hende de nye tilstandene kan dekkes. Mange som er veldig fornøyd med gjensidige iallefall :) 

Jeg sendte mail til de nå nettopp å spurte om alt dette, og etterlyste fullstendige vilkår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter mye om og men, fikk jeg svar på mailen jeg sendte. De vil ta omfattende forbehold og reservere seg mot alt som kan ha med allergi å gjøre, som feks ørebetennelse, fortykket hud, slikking etc. De anbefalte meg ikke å bytte hvis allergien var dekket i forsikringen jeg hadde nå. Det er hun jo ikke, men likevel er jeg svært usikker på hva jeg skal gjøre:icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...