Gå til innhold
Hundesonen.no

Om å koble sammen ny og gammel bruker(der det er forsøkt å opprette falsk bruker)

Recommended Posts

I lys av en viss hendelse for et par dager siden,  er det lov å spørre hvordan sånt foregår? All den tid vedkommende, i dette tilfellet,  ikke vedkjenner seg at dette er hens verk? Mulig det er litt på kanten å spørre koblet til en konkret sak,  men siden vedkommende selv flagger det åpent og offentlig på nett,  så er det jo ikke akkurat noen hemmelighet.  Nå tenker jeg altså ikke på å fordele skyld i denne konlrete saken ,  men jeg lurer på hvordan man evt blir koblet til en annen konto uten at personen bak har innrømmet det selv eller har skrevet noe spesielt avslørende?  For siden hen ikke vedkjenner seg det, så er det jo litt drøyt om det er feil liksom. Så synes det er litt relevant for oss andre her inne og.

Endret av Malamuten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man har tre varianter når du ønsker å slutte å bruke hundesonen.

1. Man slutter å logge på.

2. Man går i brukerpanelet sitt, velger deaktiver, moderatorteamet godkjenner den og brukeren blir deaktivert og kan ikke logges på.

3. Man går i brukerpanelet sitt og velger å bli slettet. Moderatorteamet godkjenner den, og brukeren blir slettet og forumet prosesserer alle poster og innlegg over til gjest.

Ang å koble sammen gamle kontoer med nye så går det såfremt man bruker valg 1 eller 2. Valg nr 3 så er brukeren slettet og kan ikke gjenopprettes eller kobles sammen.

Sammenslåing av brukerkontoer baseres helt på ip og browser historikk. Bruker X logger på med ip og browser XY. Bruker Y logger på med samme ip og browser XY. Når alle disse tingene er likt, helt ned til versjonen av internettleser. Så blir brukere slått sammen.

• Like 9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ah, skjønner. Har ikke hørt at det er et argument
    • Jo men et arbument har vært at  disse hundene er så gode fordi de avles for å trives på bås, har god mentalitet osv. Jeg bare synes det er et flåsete argument og ikke noe å avle hundene for. Det burde ikke være nødvendig å avle hunder som er ment for å trives i bås - det er for meg bare trist. Da synes jeg heller man skal avle på andre egenskaper enn at akkurat dette skal være et godt poeng for å fortsette med slik avl.
    • Jeg er ganske sikker på at disse trives som familiehunder hvis de hadde fått sjansen. Det ser man jo bare av de som blir adoptert bort til familiehjem etter at løpekarrieren er over.
    • Jeg ser heller ikke poenget med å  bevare linjene som er selektert ut til å trives i bås og løpe når de må. Hvorfor vil man bruke SLIKE linjer som utgangspunkt for et sunt genpool? Er det "dette" man tenker på som den ekte Greyhounden?  Det blir jo bare en sirkel hvor man da igjen får hunder som trives på bås og som løper godt, og igjen, og igjen. Det må jo være bedre å ha hunder som trives som familiehunder og som også trives med å løpe bra?
    • Egenskaper og helhet blir jo alltid snakk om en balansegang, prioriteringer osv, ingen er perfekt så da får man sikte på å komme så nært som mulig. Akkurat hva man anser som viktig, veldig viktig og udiskutabelt å gå på kompromiss med osv vil jo variere utifra bruk og egne ønsker/tanker. Personlig firer jeg lett på feil ører, feil farge, feil haleføring osv,  slikt som er helt uten påvirkning for hund og bruk. Jeg ønsker jo helst en hund som er "perfekt" også i eksteriør, både ifht funksjonalitet og rasestandard, så avler jeg på eksteriøre avvik ville jeg jo på sikt prøvd å balansert det opp igjen, men sammenlignet med mentalitet, helse, bruksegenskaper eller funksjonalitet er det helt ubetydelig med et fristilt øre eller noe slikt. På andre ting som pels, poter, eller arbeidskapasitet så kan jeg fire litt på krava, det trenger ikke å være perfekt om det ellers er en god hund med egenskaper jeg vil ha med videre, men det er en grense for hvor dårlig det får være, om du skjønner. Med mindre målet bare er å få inn nye linjer. Da kunne jeg godt ha gjort et testprosjekt på å gå for linjer som er noe helt annet enn jeg sikter etter, dog med mentalt stødige hunder i bunn og prøvd å krysse de inn i mine linjer. Da kan jeg godt ta noen generasjoner med ok hunder som ikke er helt der jeg vil, mot nytt blod og gode hunder igjen i enden av prosjektet.  Utstilling vektlegger jeg absolutt ingen ting, selv om jeg vektlegger eksteriør. Dessverre er det mange dommere som er veldig snill på håndtering og gir tydelig redde hunder mange sjanser på å få vist seg og uten å nødvendigvis nevne noe  problemene i kritikken om hunden kommer seg igjennom til slutt..🙁 I min rase er det en del outcross både med uregistrerte hollendere(dvs ikke fci registrerte, men registrert i knpv/politihund registeret) og også maller. Rasen er ikke veldig homogen i utgangspunktet, jevnt over, på tross av høy innavl, men outcross kullene skiller seg igrunn ikke veldig ut de heller. Noen er homogene, noen er mindre homogene og i de fleste tilfeller aå er det uansett veldig likt rasen forøvrig. Det de skiller seg ut på er vell helst eksteriør, noen av kombinasjonene iallefall, men det er jo helst fordi det kan være blandet inn andre raser også i disse innregistrerte hundene, så naturlig nok vil det kunne være en større variasjon i eksteriør. Seleksjon på mentalitet osv føler jeg er veldig likt rasen forøvrig så derfor blir det vell ikke så store forskjeller på den kanten. I mange fall er det positive bidrag. I noen fall er det kanskje mindre positivt, men får vår del iallefall så trengs det større genpool så vi er egentlig avhengig av det, samme hva det måtte føre med seg. Jevnt over vil jeg påstå at det er en bra ting. Om det er en ting som er mer eller mindre utfordrende i de fleste raser i dag så er det nok genpool. Men man skal selvsagt huske på at det kan åpne for like mye negativt bidrag som positivt og få inn noe nytt. Ihvertfall om det er så nytt at det kan ha sykdommer som ikke er vanlig/ikke finnes på rasen fra før,og det kan være vanskeligere å forutsi hva man får mentalt sett, om det er veldig forskjellige typer, men det gjelder jo forsåvidt typeforskjeller der linjene ikke er så ukjente/forskjellige også.
  • Nylig opprettede emner