Gå til innhold
Hundesonen.no

kompisen min knakk kloen sin

Recommended Posts

Hei. hunden min knakk kloen på en sånn trapp med rister hang seg opp. litt av kloen kan eg se så er ikke helt inn. går helt normalt. Om klokapsel er brutt er vel dette inni tåen ? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
26 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Det var ikke helt greit å forstå situasjonen ut i fra det du har skrevet, kan du poste et bilde?

poten er pakket inn så den må være sånn. 

Kloen er knekt litt utfor roten om du et med ? utenfor poten. 

Vil seff følge med om han halter eller andre symtomer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, beagle 86 skrev:

poten er pakket inn så den må være sånn. 

Kloen er knekt litt utfor roten om du et med ? utenfor poten. 

Vil seff følge med om han halter eller andre symtomer

Da bør du oppsøke veterinær. Antageligvis må han sederes og resten av kloen fjernes, det bør bandasjeres og han bør få smertestillende. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
10 timer siden, Vilje skrev:

Da bør du oppsøke veterinær. Antageligvis må han sederes og resten av kloen fjernes, det bør bandasjeres og han bør få smertestillende. 

Har vært hos vætrinær i dag tidli, måtte bedøve han og rense skikkelig. hele klokapsel var knekt av. smertstillende og antibiotika. Lett betennelse var der blitt allerede.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, beagle 86 skrev:

Har vært hos vætrinær i dag tidli, måtte bedøve han og rense skikkelig. hele klokapsel var knekt av. smertstillende og antibiotika. Lett betennelse var der blitt allerede.

Så bra at dere har fått hjelp. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest lijenta

Det er forskjellige behandlinger. Min Vorsteh brak kloa tvers av ved huden/rota og det silblødde. Jeg bare bandasjerte og etter et par dager så brukte vi potesokk 

Klokapselen ligger langt ut i kloa og ser ut som vi har hatt noe lignende brudd. Når nærven er åpen så er det fare for smerter. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, det er jeg helt enig i. Jeg tenker mer på hvis en eier til stadighet må bytte ut hunder som i utgangspunktet egner seg til den typen bruk, så bør man kanskje se på hvordan man jobber for å lære hundene det de skal kunne. Hvis en hund ikke vil trekke så vil den ikke trives så godt i et hundespann. Hvis jeg hadde som mål å nå langt i lydighet og kjøpte den ene border collien etter den andre som ikke fungerte så burde jeg se på hva jeg selv gjør som kanskje ikke er helt bra. Men da er det ikke snakk om en eller to tilfeller hvor man ikke får det til som man tenkte. Jeg tror imidlertid ikke det er så mange sånne tilfeller hvor folk til stadighet ikke får til det de ønsker. De fleste søker kunnskap og blir flinkere om det er noe de virkelig vil satse på. Jeg synes det er fint at man tar hensyn til hunden og ser at den ikke trives med de oppgavene den var tiltenkt istedenfor å presse det igjennom på hundens bekostning. En hundesport skal være gøy både for hund og eier tenker jeg. 
    • Jeg kjøpte meg wacom art tidligere i høst, og har prøvd det litt uten at det virker som jeg hadde planlagt. Jeg sliter litt med at når jeg "pelser", så kan jeg liksom ikke holde streken lenge uten at den fader ut (tenk tørr tusj, der det starter bra, også blir det dårligere og dårligere strek). Er det noen instilling jeg har feil? Det blir feil for teknikken min at jeg må løfte pennen og ta nytt grep hele tiden, i stedet for å tegne slik jeg vil.

Også, hvilke instillinger for å få malestrek i stedet for tengestrek, f.eks aquarelle-ish?

Bruker photoshop (7 - tror jeg)
    • Tenkte jeg måtte starte en liten tråd for det nye familietilskuddet. Tja hva skal man si. Hun er valp og ******, men lettere enn min værste så jeg priser meg lykkelig 😁 Hun heter da Pink. Fordi det ville sambo. Han mener jeg aldri kan ha for mye rosa og jeg er forsåvidt enig 😂
    • Har testet endel utstyr fra andre fabrikat enn Fitpaws og pods og balansedisker fra andre fungerer fint til trening av hund. Balanseballer/peanut er veldig ofte laget av veldig dårlig kvalitet og når hunden står oppå den kan klørne sprekke ballen og hunden kan risikere skade i fallet. Det viktigeste man bør passe på ved slik trening er at du trener på et godt underlag slik at utstyret ligger stabilt og stødig. Siden mye av diskusjonen handler om priser så må man tenke over at transportkostnadene er ofte dyrere en produktet. Tar du Pods fra Fitpaws så ligger normalpris på rundt kr525 i butikkene og kjøper du fra Wish er prisen for 4 kr 200 +frakt kr 340 så taper du kr 15 og får et litt dårligere produkt. Glemte jeg å si det så er jeg sertifisert fitnesstrener for hund
  • Nylig opprettede emner