Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til kennel navn


Jente22
 Share

Recommended Posts

Hallo. 

Jeg trenger litt hjelp med å finne kennel navn til oppdrett. Jeg skal ikke begynne oppdrett før godt ut i 2018, men jeg syns det er greit å ha ting på stell en stund før ? 

Det er snakk om cane corso, så en stor rase - så kan ikke være veldig pjuskete kennel navn og ikke noe som har noe sammenheng med rasen ? 

På forhånd tusen hjertelig takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ikke ha et personlig kennelnavn, noe som betyr noe for deg, og ikke bare er foreslått av fremmede?

På FCI sine sider finner du oversikt over de kennelnavn som allerede er godkjent, så du kan unngå å søke om noe som allerede finnes, eller noe som ligner.

Hvis du vil ha andres forslag, så må du nesten gi oss mer å spinne ut fra.

Hvilket språk vil du bruke på valpenavn og kennelnavn? Kennelnavnet skal ikke ha noe med rasen å gjøre, men heller ikke være pjuskete - hva nå det betyr? Har du noe å by på som utgangspunkt? Interesser, egenskaper i idealhunden, bosted, navn, noe personlig informasjon? 

Det er et par tråder her inne om hvorfor folk har det kennelnavnet de har, kanskje du finner inspirasjon der til å finne ditt eget?

Om du vil ha forslag, så må vi ha noe å bli inspirert av også, særlig når rase ikke skal være involvert. Ellers blir det helt random forslag som Kardashians, Høstlyngens, Legacy of Hugh Hefner eller Traktorløypas.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...