Gå til innhold
Hundesonen.no

Når valpen har hatt uhell


pixiegirl

Recommended Posts

Jeg lurte litt på hva dere andre gjør når valpen har hatt uhell. Har lest at man skal ta den ut, og det skjønner jeg at er lurt når den er rundt 8 uker, men hva når den blir 3-4 mnd? Gjelder det da og? For de fleste valper på den alderen elsker jo å gå ut. Kan ikke dette "fremprovosere" uhell? Når de tisser inne, så blir de tatt ut? Eller er jeg helt på bærtur nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville først og fremst passet på å ta valpen ut så ofte at det ikke skjer uhell inne. Ta den ut når den har spist, lekt, sovet og når det er ellers er lenge siden den har være ute. Tok jeg Ero på fersken(ett par ganger hendte det) bar jeg han ut før han fikk gjort seg ferdig og roste han kjempemye ute. Det virket for meg iallefall, men Ero var vel ikke så gammel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte litt på hva dere andre gjør når valpen har hatt uhell. Har lest at man skal ta den ut, og det skjønner jeg at er lurt når den er rundt 8 uker, men hva når den blir 3-4 mnd? Gjelder det da og? For de fleste valper på den alderen elsker jo å gå ut. Kan ikke dette "fremprovosere" uhell? Når de tisser inne, så blir de tatt ut? Eller er jeg helt på bærtur nå? :)

ja, jeg tar valpen ut da og. og selv om h*n har tisset inne så tisser h*n likevel ute og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg tar valpen ut da og. og selv om h*n har tisset inne så tisser h*n likevel ute og.

Er det sant? Det har aldri valpen min gjort, selv når jeg har løfta henne opp før hun var ferdig og båret henne rett ut.

Jeg har vært veldig nøye hele tiden med å ta henne ut, men det har jo vært noen uhell, spesielt i begynnelsen, for da hatet hun å være ute, og NEKTET å gjøre noe som helst...helt til vi kom inn igjen. Kunne ikke ha henne ute for lenge heller siden det var så kaldt. Hun har ikke mange uhell nå, så det er ikke det, jeg bare lurte. F.eks. her om dagen så skulle jeg ta henne ut, og da tisset hun i yttergangen. Det var hos foreldrene mine da--hjemme hos meg gjør hun det ikke.

Så dette var ikke et spørsmål om å få valpen stueren, bare om logikken bak det å ta hunden ut etter den har hatt et uhell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte 3dg på å få Kiefher stueren, bare han fikk anntydning til å tisse skyntet jeg å få han ut på verandaen. Men så fulgte jeg med han i 78t i strekk.. :) Har du ikke annledning til og få han fort ut, legg frem et avispapir som du skynter deg og bære han til når du ser anntydninga. Da vil han i det minste gå på avisa etter vært. Du ser også på valpen din at han vil tisse el noe..etter lek UT, etter soving UT, etter spising UT. Når du gjør disse tingen vil han være stueren etter kort tid ;) lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte 3dg på å få Kiefher stueren, bare han fikk anntydning til å tisse skyntet jeg å få han ut på verandaen. Men så fulgte jeg med han i 78t i strekk.. :) Har du ikke annledning til og få han fort ut, legg frem et avispapir som du skynter deg og bære han til når du ser anntydninga. Da vil han i det minste gå på avisa etter vært. Du ser også på valpen din at han vil tisse el noe..etter lek UT, etter soving UT, etter spising UT. Når du gjør disse tingen vil han være stueren etter kort tid ;) lykke til :P

Joda, jeg vet det, og følger opp. :P Har lånt et par sko hos søstera mi som er altfor store men som jeg kan smette på uten å måtte bøye meg/ sette fra med den tissatrengte valpen. Har vært ute uten jakke i mange minusgrader bare for at valpen skulle rekke ut, og de uhellene vi har hatt i det siste er de gangene jeg har forventet for mye av henne, som f.eks. å holde seg mens jeg tok på meg jakken, noe hun gjør hjemme hos meg, men dette var på besøk hos foreldrene mine som vi er innom hver dag. Ellers sliter vi på natta, men det har jeg en hel tråd om lengre ned, så det skal jeg ikke plage dere med her. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...