Gå til innhold
Hundesonen.no

Kaster opp


Recommended Posts

Jeg våknet i natt av at Tidi kastet opp. Tenkte ikke så mye mer over det, slikt skjer. Hun fikk frokosten sin i dag tidlig, og kastet opp den også rett etterpå. Hun sluker ofte maten sin, så fort at hun noen ganger kaster opp, så igjen, tenkte jeg ikke så mye over det. Vi gikk tur, hun virker fin ellers, kanskje en smule roligere enn ellers, men jeg tenkte bare at jeg endelig hadde en oppdragen hund. Hun fikk godbiter på turen, og disse kastet hun ikke opp igjen. Nå i kveld fikk hun maten sin igjen, og kastet den opp med en gang. Jeg gav henne noen få tørrforbiter etterpå som hun fikk bruke god tid på å tygge skikkelig å ikke sluke. Etterpå hostet hun litt, men kastet de ikke opp. Tannkjøttet hennes er noe bleikt, men hun virker fin ellers. Hun drikker og leker og er seg selv.

Jeg tenkte å se henne an til i morgen og gi henne noe mild mat i morgen tidlig. Men egentlig skal hun leveres til hundepass da jeg skal reise bort i 2 dager. Men det er ikke kjekt å levere fra seg en hund som spyr og som kanskje kan være syk. Noen som vet hva det kan være for noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en lignende runde med Casper i januar. Han kaster plutselig mye opp en dag, sånn veldig mye og ofte et helt døgn. Valgte å se det ann, siden han var i grei allmenntilstand til å spy hele dagen, og gi han små porsjoner med mat flere ganger i løpet av de neste dagene. Passet å på å få i han veske. Min konklusjon ble alt det bare var en sånn 24 timers greie. 

Men er du veldig usikker så ville jeg tatt en telefon til dyrlege for å hørt hva du kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hun ha fått i seg noe ute eller på tur som hun reagerer på? Når vår holdt på sånn så hadde hun spist kaffegrut...det er giftig så hun kastet opp/prøvde å kaste opp ofte. Ikke alltid det kom noe...En stund etter kastet hun opp litt sånn sporadisk ila noen dager. Da hadde hun spist noe plastikkgreier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Snoffe skrev:

Hadde en lignende runde med Casper i januar. Han kaster plutselig mye opp en dag, sånn veldig mye og ofte et helt døgn. Valgte å se det ann, siden han var i grei allmenntilstand til å spy hele dagen, og gi han små porsjoner med mat flere ganger i løpet av de neste dagene. Passet å på å få i han veske. Min konklusjon ble alt det bare var en sånn 24 timers greie. 

Men er du veldig usikker så ville jeg tatt en telefon til dyrlege for å hørt hva du kan gjøre.

Takk for svar. Håper det er det samme. Ingen spying i natt, men hun hadde akkurat ikke noe å spy opp heller. Prøver med litt ris til frokost og ser hva som skjer.

20 timer siden, Kaisen skrev:

Kan hun ha fått i seg noe ute eller på tur som hun reagerer på? Når vår holdt på sånn så hadde hun spist kaffegrut...det er giftig så hun kastet opp/prøvde å kaste opp ofte. Ikke alltid det kom noe...En stund etter kastet hun opp litt sånn sporadisk ila noen dager. Da hadde hun spist noe plastikkgreier..

Stor sannsynlighet for det ja. Tenkte nettopp på det. Hun kjeder seg alltid på tur når vi stopper opp, da pleier hun å grave og rive opp gress, busker og mose med tennene sine. Fort gjort at hun da spiser noe. 

Edit: Hun fikk to små porsjoner ris i dag tidlig, de har hun holdt nede. Fremdeles litt bleik i tannkjøttet. Jeg har bestemt meg for å ikke dra ihvertfall. Det er kjipt å levere potensielt syk hund til hundepass. Så jeg blir hjemme å følger med på henne.

Edit 2: Fått middag i dag bestående av ris og litt tørrfor. Det har hun holdt nede. Hun begynte plutselig å flasse noe voldsomt på tur i dag. Hun stressflasser av og til, men dette var så mye at jeg aldri har sett noe lignende. Hun var nesten grå i pelsen noen steder fordi hun flasset slik. Ellers er hun i tipp topp form nå. Satser på det var noe forbigående. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...