Gå til innhold
Hundesonen.no

Halsbånd til Samojed (pelshund)


Kenzo
 Share

Recommended Posts

Vi har vært så heldig å vinne et halsbånd som vi får designe selv i en konkurranse, men så ble jeg plutselig usikker på hva som er greit å bruke på hunder med pels? Nå har han et band fra Kennel(?), men det er fordi det er det eneste vi får tak i på vanlige butikker her vi bor. Jeg synes det er et upraktisk halsbånd fordi det er mye løse deler, og så sitter det igjen mye pels i det.
Hun som lager har ikke mulighet til å sy rundt lærhalsbånd, desverre. Hvor får man egentlig tak i det?

Hun kan lage i forskjellige stoffer og farger etc. Så da er spm mitt, hvor stort er båndet? bredde altså. Helstrup, halvstrup, uten strup? skinn, stoff?

Jeg kunne tenke meg et bredt med refleks (bredde pga båndet gjerne forsvinner i pelsen), men mannen mener at pga pelsen så kan ikke hunden ha brede halsbånd?

Noen som er mer erfarne som har tips? Vi trenger ikke tips om seler da han har masse seler, men vi bruker bånd på tisseturer og slikt. Han har stortsett bånd på hele tiden hjemme da han flyr mye inn og ut (står gjerne ute i band) og stikker gjerne av dersom han får lyst til det siden han åpner dørene selv(til og med når de går innover) slik at vi har tag med navn og nummer til oss. Er heldigvis ikke et stort problem lengre siden vi fikk smekklås på døra, slik at den alltid er låst :P Men vi tar det av om han ikke får gå ut, på nettene og slikt.

Fordi han står ute i bånd (vi skal bygge hundegård etterhvert), så ser jeg for meg at strupebånd ikke er så lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Guest Yellow

Anbefaler virkelig sele om hunden skal stå i bånd. Og aldri helstrup...

Lurt å ikke ha metall eller andre deler som pels lett fester seg i pelsen som du sier. Husk på at det er viktig at man tenker komfort og helse alltid fremfor utseendet når det kommer til dyr, så anbefaler deg å tenke på det fremfor andre ting i dette tilfellet også. ?? Men harde kanter i halsbånd kan jo være en fordel å unngå både mtp pels og komfort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...