Jump to content
Hundesonen.no

Bilder fyller disken

Recommended Posts

I kveld opplevde vi nedetid fra 22:58 til 23:19 og 23:39 til 00:17 på grunn av full disk. Jeg har midlertidig fjernet alle opplastede filer fra oktober-mai og deaktivert muligheten til å laste opp nye bilder. Vil arbeide med en løsning i morgen.

Detaljert forklaring:
Etter at vi hevet alle grenser for antall filer og tillatt filstørrelse har mange brukere kost seg med bildeopplastning. Dette setter vi stor pris på :)

Ovennevnte tiltak er kilden til en negativ konsekvens fordi bildene som lastes opp ikke forminskes automatisk: Serverens harddisk fylles opp og forumet kneler.

Forumets innholdsspalte har en maks oppløsning på 750 px i bredden. Mange av bildene som lastes opp har en bredde på 3- og 4000 px.

Et bilde jeg nettopp tok med iPhone 7 er 12 MP: 4032 × 3024 og 2,7 MB, men når jeg nedskalerer/optimaliserer for forumet ender det på 750 × 563 og 0,141 mb. I dette eksempelet får jeg nesten plass til 20 bilder på samme plass som et bilde tar.

Før vi økte grensene lastet forumet opp 50-60 mb med bilder hver måned, nå laster vi opp 500-750 mb med bilder hver måned.

Jeg beklager de ulempene dette måtte medføre. Jeg vil jobbe med en permanent løsning i morgen, og oppdatere i denne tråden.

Problemet er midlertidig løst. Filer lastes opp igjen og man kan nå laste opp bilder igjen.

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det er så sant. Dobbelt sant, som du nevner, siden søkbarhet for framtiden blir helt ødelagt også. Nettopp av den grunn er det en del større forum som har forbud mot slike megatråder/serietråder (mener ikke at det er løsningen her altså). Synes det er supert at du skiller ut aktuelle tema, og det beste er selvsagt at vi blir flinkere alle sammen til å lage fornuftige tråder når vi har noe «faglig» på hjertet. En løsning kan være å lage en standardisert intro for hver måned - slik at den som oppretter den kopierer den fra forrige måned. Der kan det stå hva man ønsker og ikke ønsker i akkurat nå-tråden, uten at man trenger å bli helt nazi i etterkant...
    • Jeg vet ikke akkurat om jeg kan kalle meg erfaren hundetrener, men, men... Nå har jeg en liten mini, omplasseringshund, et lite bjeffemonster  Så vi går med lommene fulle av godbiter, og så lenge avstanden er stor nok så greier vi oss på et vis. Men altså, andre hundeeire er jo ikke akkurat hjelpsomme,  enten stiller de seg opp med hunden for å se på når minien får så masse godbiter, og står de lenge nok så kommer det nok et bjeff! Eller de kommer nærmere for å hilse! Det hører nesten til unntakene at hundeeiere passerer som om alt var normalt Det kan jo umulig være sånn at folk ikke vil at vi skal lykkes? Eller?
    • Var inne å kikket litt på finn for mitt område (Rogaland). Herregud så trist og sint jeg blir! Halvparten er «ønskes kjøpt doodlidoo, spitzpoo, cavapoo, poooo og doooodle» annonser. «Spitzpoo - vi har falt for denne rasen». Har bare lyst å sende de mld og SI AT DET IKKE ER EN RASE. Og hva med alle de annonsene der «Bob vil bli far, Mary vil bli mor». Aller helst uten stamtavle og det beste er å parre en eller annen stakkars puddel. For å så prise det til en million. Jeg vet jo at det er fritt vilt på Finn og at det er en grunn til jeg ikke er der så mye. Men herregud... Valpekjøpere (og «oppdretterne» av disse «rasene») må ta seg sammen. Valpekjøperne har også et stort ansvar her - selv om det bedrives ansvarsfraskrivelse på høyt nivå. 
        Takk for meg! 
    • Her er en typisk bedømmelse man kan risikere å få fra utidige dommere om man stiller en jaktgolden ... og da har man ikke begynt å diskutere holdninger og slengbemerkninger fra ymse andre deltakere og oppdrettere rundt ringen ... Hunden fikk forøvrig good ved neste korsvei og jeg vet om lignende tilfeller hvor hunden senere har fått VG. Så ikke bare kan man forvente å få dritt - det er bingo i tillegg.
    • Atlas er idag blitt HD-røntget! Bildene ser veeeldig fine ut, men venter likevel spent på avlesningen til NKK🤞🏼 Stakkars fyren har bare sovet helt siden 14 idag, fikk noe gode greier å sove på sier han🙊
  • Nylig opprettede emner