Gå til innhold
Hundesonen.no

Akutt diaré, smerter og vansker for å stå


Tempus
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, Tempus skrev:

Hva slags forgiftning? 

 

3 timer siden, Tempus skrev:

Hva slags forgiftning? 

Sorry dobbel sitering.. ble behandla som generell forgiftning, var vel coopercekt(sikkert feil skrevet) hun hadde fått i seg. Men hunder som ikke oppholder seg i fjøs eller stall får vel ikke tak i det, er insektsmiddel til hest og ku

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres helt likt ut som min forrige hund - akkurat samme symptomer med diaré, hyling og å ikke klare å gå.  Måtte bære henne inn til veterinæren. 

Veterinæren fant ikke ut hva det var, mistenkte alt for mye fett (hadde fått hjortebein 2 dager tidligere). Etter to dager var hun tilbake som normal :) 

kan jo håpe at det samme skjer med din. Masse lykke til og god bedring til den lille :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Issi lå helt stille under teppet i senga si i natt. Da vi våkna kom hu bort til senga vår og ville opp. Vi ble overøst av susser! Hu løp så ut på kjøkkenet for å få mat. Ute fant hu en ball hu herja med, og hu har spredd duftene sine ørten steder på de 50m vi gikk. Med andre ord - en helt annen hund i dag! Nå hoppa hu til og med opp i sofaen og satt seg på fanget mitt :) Fryktelig godt å ha godjenta vår tilbake igjen <3 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å miste min eldste hund for 3 uker siden av livmor og bukhinnebetennelse de måtte fjerne begge deler. Det var helt j..

Min yngste hund ga meg og samboeren beskjed på natta at det var noe galt med eldstemann. Vi gikk inn på stua og fant eldstemann fortsatt stående på alle 4 beina såvidt det var og hode hang ned i gulvet og det kom ut slim. Hun falt helt sammen på veterinærhøgskolen og ble lagt rett i oksygen maske og fikk en god del smerte stillende og haste operasjon. Så sjekk for all opp for bukhinnebetennelse. Vi berget heldigvis  vår hund men det var på hengende håret. 

Hun var også veldig oppblåst i magen og tålte ikke noe berøring ikke en finger engang som berørte henne da krøpet hun seg sammen av smerte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
9 timer siden, lykkelig skrev:

Jeg holdt på å miste min eldste hund for 3 uker siden av livmor og bukhinnebetennelse de måtte fjerne begge deler. Det var helt j..

Min yngste hund ga meg og samboeren beskjed på natta at det var noe galt med eldstemann. Vi gikk inn på stua og fant eldstemann fortsatt stående på alle 4 beina såvidt det var og hode hang ned i gulvet og det kom ut slim. Hun falt helt sammen på veterinærhøgskolen og ble lagt rett i oksygen maske og fikk en god del smerte stillende og haste operasjon. Så sjekk for all opp for bukhinnebetennelse. Vi berget heldigvis  vår hund men det var på hengende håret. 

Hun var også veldig oppblåst i magen og tålte ikke noe berøring ikke en finger engang som berørte henne da krøpet hun seg sammen av smerte 

At de fjerner livmor er greit liksom, men noe annet får de ikke fjernet :)

Men enig - sjekk for bukhinnebetennelse, det var det som tok livet av min Noah.
Så et tips, nå mens hunden er oppegående igjen - få tatt ultralyd av MILTEN og NYRENE.
Dersom hun har kreft i f.eks. milten, så har hun cyster der, som vil sprekke - det gir bukhinnebetennelse - hvilket er ekstremt smertefullt.
Milten kan fjernes dersom hun har cyster der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...