Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen min kaster opp daglig!


frk-franzen
 Share

Recommended Posts

Lurer på om noen har vært borti lignende eller har råd?:)

Har en valp av liten rase på snart 5 mnd. Hun er 4 kg.

Fullfóres på v&h (denne pølsa for valper). Har regnet med frem til at hun skal ha 160g ca per dag, hørtes det riktig ut?

Problemet er at hun i flere dager nå har kastet opp daglig. Det virker som alt kommer opp av mat.. gjerne i flere omganger. Hun kastet også nettopp opp rett etter hun drakk vann, kom kun vann og slim.

Hun kaster ikke opp direkte etter måltid, men det er kun mat som kommer ut. Ser av og til knotter i oppkastet, så hun knasker også litt på kattenes fór.

Har hatt mistanke om at hun er dårlig for hun roter i kattens do!!!! Tror hun har spist bæsjen, kan hun være langvarig dårlig av dette? Når jeg merket det flyttet jeg doen opp i høyden så hun ikke kommer til.

Ellers tygger hun på ALT hun får fatt på. Mye pinner og slik.

Hun er frisk og fin i formen, løper og herjer og gir ikke uttrykk for å være i dårlig form. Har normal matlyst.

Får mat to ganger per dag, har prøvd 3 for å se om det hjalp, men da spiser hun ikke opp de to siste måltidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klumpesand ja..

Hun gir liksom ikke uttrykk i ubehag på noen måte.. Men jeg skjønner jo at det raskt kan snu, bare litt rart siden det har vart i nesten en uke.

Hun fikk litt mat for to timer siden og har føreløpig ikke kastet opp den!

Ja hun har hatt normal avføring, kanskje litt lite. Men forsto at det var vanlig når de fóres på v&h? Avføringen er ganske hard, så jeg har tenkte på om hun kanskje må ha olje i maten? Trodde det var laks i valpefóret, men nå ble jeg usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger om dagen får den mat? De kan spy syre fordi magen er tom. Ville kanskje gitt den mat flere ganger om dagen og sett etter bedring.

Hold den unna kattedassen og kattematen. 

Da min var valp spydde hu daglig en periode, dro til veterinær og valpen ble operert da hun på en eller annen måte hadde klart å fått eti plastikk som hadde satt seg fast og blokkerte. Glad vi dro til veterinær den dagen, det kunne gått veldig galt. Nå er hun 8 år og lever i beste velgående :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekket avføring i forhold til inntak og ja det blir jo ikke så mye siden hun er såpass liten. Men siden hun spiser avføring til katten så kan det kanskje være på tide med karkkur? Kontakt i hvertfall vetrinæren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...