Gå til innhold
Hundesonen.no

Gevir


Shlush
 Share

Recommended Posts

Gevir anses som ikke-spiselig del av dyr i likhet med tenner til større dyr samt vektbærende bein til større dyr. Det er for hardt for tenner og tannemalje, og ikke noe ville rovdyr heller spiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tonjek skrev:

Jeg har kjøpt gevir i dyrebutikk, men det er jo steinhardt. Kjenner jeg er bekymret for tennene. Er det egentlig noe å bekymre seg for?

De kan knekke tenner dersom de gnager på knallharde ting... min forrige tispe hadde flere knekte tannspisser fordi hun var litt heftig med gnaging på litt vel harde bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tonjek skrev:

Jeg har kjøpt gevir i dyrebutikk, men det er jo steinhardt. Kjenner jeg er bekymret for tennene. Er det egentlig noe å bekymre seg for?

De kan knekke tenner dersom de gnager på knallharde ting... min forrige tispe hadde flere knekte tannspisser fordi hun var litt heftig med gnaging på litt vel harde bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg ble noe klokere egentlig :P Jeg har gitt gevir fra dyrebutikken uten å nøle og de gnager og koser seg ganske mye med dem. Men turte ikke å gi ett jeg fant ute i naturen av en eller annen rar grunn. Men nå ligger det i skapet her, for jeg har fortsatt ikke turt å gitt dem det :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner mange fallgevir om våren der mamma bor, så her har hundene alltid et gevir eller to liggende. Merkelig nok så gnager de aldri på det når vi er her hjemme, men hos mamma gnages de på til det bare er små stumper igjen. Aldri hatt problemer med hverken tenner eller dårlige mager :)

Snapchat-2506587409397903540.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...