Jump to content
Hundesonen.no
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Under 4 uker igjen. Eeeep... Sitter og funderer på slæsj lister opp ymse navnealternativer. Det vil helt klart alltid være flere navneideer enn hunder/valper 😂 
    • Jeg har hørt om tilfeller der hunder plutselig og uventet har bitt. Pga sykdom. Men denne hunden gikk til angrep på flere, over tid, og med store skader på de som ble angrepet (Ikke bare et blåmerke her nei...) Og det har jeg aldri hørt om. For dette skjer heldigvis sjeldent. Ikke rart noen har luftet ideen om at dette er en hund som er trent og opplært til å angripe 
    • Jeg er en av dem som bryter båndtvangen, sånn omtrent daglig. Ikke bra... Men til mitt forsvar så går hundene mine bare løs enkelte steder (ikke hele tiden/overalt). Og de holder seg alltid i nærheten av meg, og de holder seg på stiene. Så  lenge det ikke ligger fugler på reir midt på en sti, så går det jo bra. Jeg er glad hundene er såpass enkle, og ikke har instinkter til å løpe ut og vekk fra meg.  Men på de fleste steder må hundene alltid gå i bånd (uansett tid på året). Jeg har aldri helt greid å gå med langline. Det har bare blitt masse rot og styr. Sikkert pga. terrenget her; det er trær, busker, kratt og steiner som linen henger seg rundt. Jeg gav det fort opp. Jeg har kun greid å bruke langline på en grei måte og det er når vi går over viddepregete områder. Der går det greit (og der må jo hundene alltid gå i bånd for der er det ofte beitedyr)
    • Pleier ha Milo i trekksele og magebelte i båndtvangen, samt langline der det passer seg. Tenker langline på minien også (og ved siden av båndtrening), men usikker hvordan jeg skal løse det om begge har langline🙈 Kommer til å se ut som et levende sirkus når vi skal på tur fremover🐒 
    • Ambull det der tenker jeg. Og jo, hunder kan bli plutselig aggressive, ihvertfall sett fra menneskers synspunkt. Ofte er det selvfølgelig en del tegn vi har oversett. Min tantes evige snille springer spaniel angrep helt ut av det blå en dag, det viste seg at han hadde epilepsi. Uten at det nødvendigvis var tilfelle her. Tragisk, og skummelt!
  • Nylig opprettede emner