Gå til innhold
Hundesonen.no

Kiro/fysio - katt?


Lene_S
 Share

Recommended Posts

Er det noen som vet om noen kiropraktor eller fysioterapeut i levelig avstand fra Vestby som behandler katter? Den ene av kattene våre sliter veldig med forkalkninger i ryggen og hoftene. Ozzy er en huskatt, men han er bare 8 1/2 år, så vi hadde håpet å kunne beholde han litt til. Akkurat nå går han på Metacam annen hver dag for å ikke overbelaste organene hans for mye, og vi merker  forskjell på disse dagene med og uten. Han er stiv i bakparten, for han spenner musklene, og vi tror det kunne hjulpet om vi kunne lært noen strekke- og massasjeøvelser. 

Om noen har noen andre tips til hva vi kan prøve, så er ørene vidåpne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anette skrev:

Kristin Halle behandler katt. Kurant avstand fra Vestby det :)

 

Logreklinikken.no

Takk for tipset! Har du erfaring med henne, om enn på hund? 

Kan forresten legge til at Ozzy har vært gjennom cartrophen-behandling, men det virket ikke på han. Vi har også prøvd glucosamin, men det kastet han opp av, så det måtte vi gi opp. Både vi og veterinærene hans er litt rådville. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anette skrev: Kristin Halle behandler katt. Kurant avstand fra Vestby det [emoji4]

 

Logreklinikken.no

Takk for tipset! Har du erfaring med henne, om enn på hund? 

Kan forresten legge til at Ozzy har vært gjennom cartrophen-behandling, men det virket ikke på han. Vi har også prøvd glucosamin, men det kastet han opp av, så det måtte vi gi opp. Både vi og veterinærene hans er litt rådville. 

Ja. Hun har behandlet alle mine hunder og er hun jeg er mest fornøyd med av alle kiropraktor ol.

Sent fra min SM-G850F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anette skrev:

 

Ja. Hun har behandlet alle mine hunder og er hun jeg er mest fornøyd med av alle kiropraktor ol.

 

Sent fra min SM-G850F via Tapatalk

 

 

Igjen, tusen takk! Jeg hadde funnet henne før du linket meg dit, men veterinæren min i Drøbak hadde ikke vært borti henne, så jeg ble litt naturlig skeptisk. Kjempefint å høre at du er så fornøyd. Da ringer jeg dit i morgen, og snakker med henne. En time med henne vil da kanskje kunne fortelle mer om akkurat hvordan Ozzy har det, og gi oss noen flere opplysninger i forhold til spørsmålet "når bør han få slippe?". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Tenkte jeg kunne oppdatere her, og samtidig igjen takket for et strålende tips, @Anette :D 

Ozzy har vært til behandling to ganger hos Kristin Halle, begge gangene med laser. Det var vondt for han, men guri, for en forbedring etterpå. Han fikk løsnet opp i flere muskelknuter, og beveger seg nå mye bedre og friere. Vi er nå mye mer optimistiske med tanke på fremtiden hans. Så her støtter vi oss til anbefalingen, hvis noen andre skulle trenge kiropraktor til en pus.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...