Gå til innhold
Hundesonen.no

Ukjent halting bakbein.


Hundebasillen
 Share

Recommended Posts

Ja.. Nå er vi inne i en veldig frustrerende tid med ene hunden vår Nova, som haltet først på høyre bakfot, så på venstre bakfot.

Vi har vært hos vetrinær når hun haltet på høyre bakfot og da fikk hun metacam i 1 uke med beskjed om å bare ha tisseturer i bånd og ellers ligge rolig inne.

Det funket kjempefint og haltingen avtok etter den ene uken. De mistenkte at korsbåndet var røket, men etter mye undersøkelser med bøy og tøy, og ingen tegn til skuffbevelgelsen, valgte de å vente det ann med røngten.

 

Nå er hun som nevnt blitt halt på venstre bakfot, med varierende halting. Hun halter ikke konstant, og heller ikke stiv når hun røyser seg etter hun har ligget.

 

Noen som har noen erfaring på hva det eventuellt kan være ? Hun er en blanding mellom rottweiler og boerboel.

Skal ringe vetrinær idag å høre hva vi burde gjøre, men jeg liker å ha noen innspill på hva som burde undersøkes osv.

Takk for eventuellt svar!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har tenkt at det kan være korsbåndskadet, men ikke avrevet. Hun har sluttet helt å halte på høyre bakfot. Og hun går ikke på noe medisiner nå. Hun hadde noe leddvæske i høyre fot,men det er borte nå.

Merkelig at vetrinæren ikke gjorde noe mer da, eller ba oss komme tilbake etter sjekken.

Jeg fikk ikke tak i vetrinæren idag, så får ringe han imorgen å sjekke om det er mulig å få tak i han da...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så kjipt:icon_cry: Denne dama som er så aktiv og "happy-go-lucky"..

Får bare bestille time til henne igjen å presse på med røngten på henne å skikkelig utredning. Takk for alle svar!

Noen som har erfaring av hva jeg kan forvente meg når det kommer til korsbåndskade? regner med det blir operasjon hvis det er det. Hater overasskelser når det kommer til hundenes helse:hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...