Jump to content
Hundesonen.no

VIKTIG! Hundesonen oppgradereres

Recommended Posts

Torsdag 17. september, kl 09:00 skal forumet oppgraderes til nyeste software og flyttes til en Norsk server.
Oppgraderingen er estimert til å ta 3 timer og hundesonen vil dessverre være utilgjengelig i denne perioden.
Du som bruker trenger ikke å gjøre noe - vi beklager de ulempene dette medfører!
Hvis du har noen spørsmål når forumet er utilgjengelig kan du kontakte oss via Hundesonens Facebookside. Vi anbefaler at du liker forumet på Facebook slik at du får eventuelle oppdateringer om det skulle oppstå noen uforutsette utfordringer.
Inntil forumet stenges for oppgradering tar vi gjerne i mot tanker i denne tråden :)
———
Hvorfor flytte Hundesonen til en ny server?
Dagens server er lokalisert i Tyskland, ny server er i Norge. Dette kombinert med kraftigere hardware skal by på et raskere forum.
I tillegg til at den Norske serveren kraftigere har den 2,5 ganger så mye lagringsplass. Med mer lagringsplass kan vi eksempelvis laste opp mer bilder uten å måtte slette gamle bilder (som er et fremtidig mål for forumet).
Hvorfor oppgradere Hundesonen?
Ny software byr på nye muligheter. Det vil selvfølgelig være litt uvandt i starten, men målet er at alt skal bli enklere, raskere og mer brukervennlig.
Dagens versjon (3.4.7) ble lansert i oktober 2014, men er kun en forbedring av versjon 3 som ble lansert juni 2009. Det har skjedd mye på teknologifronten siden 2009 og admin/moderator er enige om at det er på tide med en oppgradering.
  • Like 18

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Vi hadde en liten utfordring med Mattis på dette, og måtte en periode trene veldig mye på å kunne gå pent i bånd (spesielt i passeringer), og det er som du sier veldig slitsomt å skulle passe på hele tiden at de går fint og "er på jobb", så når vi skal gå pent klipser jeg båndet på et feste foran på brystet og har trent på at dette betyr nå skal du gå fint, også når vi har pause er den festet på ryggen. Så lenge vi holder det ved like med trening i ny og ne ser jeg at han skjønner det ganske godt ihvertfall 
    • En grunn er det jo, men ikke sikkert grunnen er noe mer enn latskap.
    • Jeg tenker umiddelbart at det er en grunn for at de ikke registreres. Avlssperre på en av foreldrene, sykdom av noe slag i linjene som ikke burde avles på el.? Trenger jo selvsagt ikke være noen grunn i det hele tatt, men jeg blir litt mistenkelig når jeg kommer over sånne annonser 🕵️‍♀️ 
    • Jepp, vi har fått testa den litt. Tok omtrent 5 repetisjoner før hun skjønte at hun måtte løpe til targetmatta for å få godbit - men så ble hun stående på matta og se på meg, og jeg måtte si værsågod før hun gikk bort til TTen for å spise godbiten 😂 Så gikk det litt i ett med trening i går kveld og skole i hele dag, pluss at jeg måtte tenke litt hva slags kommando jeg ville ha på targeten, så vi har ikke gjort noe mer. Spørs om vi må ta en liten økt nå før vi tar kvelden! 
    • De har seler til ulik bruk. Til trekk vil du ha en som ligger godt og tett på kroppen og med feste langt bak. Lenge siden jeg kjøpte der, men de syr på mål, og så har noen av selene regulering. Men ser forsåvidt nå at trekkselene deres ikke har noe regulering. Den som heter Short er mest tursele, selv om den ligger langt bak.
  • Nylig opprettede emner