Moderator Skrevet 20. April 2015 Rapporter Skrevet 20. April 2015 Hei alle sammen. I det siste har vi mottatt en del rapporter på innlegg med bilder av løse hunder. Vi er nå inne i den generelle båndtvangsperioden her i Norge (1. april til 20. august), og en del av disse innleggene bryter således med §1.1 i hundesonens retningslinjer: §1.1 Det er ikke under noen omstendigheter lov å poste innlegg som strider mot Norges lover. Du står selv personlig ansvarlig for alt du skriver. Alle innlegg som informerer om, eller kan lede til lovbrudd, slettes. I noen tilfeller er det åpenbart at båndtvangsbestemmelsene har blitt brutt, mens det i andre tilfeller ikke er like lett for oss å vurdere. Især med tanke på alle friområdene som finnes, og at det ikke alltid er klart når de aktuelle bildene ble tatt.Vi ønsker å gjøre det helt likt for alle våre medlemmer, og da alternativet er å slette alle bilder av løse hunder i hele båndtvangsperioden, så kommer vi ikke til å redigere vekk slike bilder. Vi oppfordrer alle til å følge båndtvangsbestemmelsene, de er der for å verne om vilt og husdyr, og vi ønsker dere en fortsatt fin vår! Mvh Moderatorteamet 15
Recommended Posts