Gå til innhold
Hundesonen.no

burde jeg?


~Marlene~

burde jeg bruker homevital pulver?  

34 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      21
    • Nei
      13


Recommended Posts

saken er den at kjøttfarget nesebrusk på papillon er diskvalifiserende feil :P

så jeg må liksom tenke om jeg skal bruke sånn BLOD pulver for å få nesen svart eller om jeg ikke skal.

er så usikker. å skulle ønske dommerne ville ha litt forandring for en gangs skyld(rosa nese er så søtt) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva som er viktigst for deg det da, utstilling eller jenta di akkurat som hun er skapt av moder jord. :D

ja det er jo det da. vil jo gjerne at hun skal ta seg godt ut på utstillingen vet du :rolleyes:

men hun er så søt med den rosa nesa. kanskje den sjarmerer dommeren i senk :P ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva det er å lure på jeg da? Hemovital er jo bare bra for hunden uansett, så hvorfor ikke prøve det? Har jo ingen garanti for at det hjelper uansett, men skader ikke å prøve. Jeg har også en boks med Hemovital, men LiLi ville ikke ha det, likte det ikke rare hunden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva det er å lure på jeg da? Hemovital er jo bare bra for hunden uansett, så hvorfor ikke prøve det? Har jo ingen garanti for at det hjelper uansett, men skader ikke å prøve. Jeg har også en boks med Hemovital, men LiLi ville ikke ha det, likte det ikke rare hunden..

å det viste jeg ikke. er det dyrt for homevital? har hørt man kan gi det i foret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saken er den at kjøttfarget nesebrusk på papillon er diskvalifiserende feil :P

så jeg må liksom tenke om jeg skal bruke sånn BLOD pulver for å få nesen svart eller om jeg ikke skal.

er så usikker. å skulle ønske dommerne ville ha litt forandring for en gangs skyld(rosa nese er så søtt) :D

Dersom utstilling er viktig for deg så prøv med dette pulveret. Enten funker det, eller funker det ikke!! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Calina, jeg har selv brukt det på mine hunder og for dem er det bare ekstra godt hvis de får det i maten sin, det er akkurat som om de får krydde på maten og de spiser da garantert opp maten sin om de får Hemovital i maten(ikke det at mine hunder er matnektere, men det er ikke alltid de vil ha mat hver dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er noe kunstig eller noe som skader hunden så er det vel ikke noe stort problem? Kan ikke du prøve og se om det har noen virkning da? Vet at det er mange som gir og gjer mye rart når det gjelder utstillingshunder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville ikke jeg brukt det på min hund vis jeg hadde vært i en sånn situasjon, men vis du føler for det så, ditt valg :(

Har du dårlige erfaringer med det? Eller hvorfor ville du ikke prøvd? Så vidt jeg vet er det bra for hunden generelt sett også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd det før og har dermed ingen dårlige erfaringer. Sa bare at personlig ville ikke jeg brukt det. Det er fordi jeg ville hatt hunden min akkurat sånn som den er, selv om den har en flekk på nesa som er en diskvalifiserende feil på utstilling, men vis utstilling betyr så mye, så er det jo sefølgelig hennes valg. Ikke for å være frekk eller noe, har bare litt spesielle meninger noen ganger.. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd det før og har dermed ingen dårlige erfaringer. Sa bare at personlig ville ikke jeg brukt det. Det er fordi jeg ville hatt hunden min akkurat sånn som den er, selv om den har en flekk på nesa som er en diskvalifiserende feil på utstilling, men vis utstilling betyr så mye, så er det jo sefølgelig hennes valg. Ikke for å være frekk eller noe, har bare litt spesielle meninger noen ganger.. B)

Greit nok det at du mener hun ikke burde tenke så mye på utstilling, det er jeg forsåvidt enig i. Men Hemovital er bare rent blodpulver, og det er veldig bra for hele hunden generelt, både for pels, hud m.m. Så ser ingenting galt i å gi det til hunden :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd det før og har dermed ingen dårlige erfaringer. Sa bare at personlig ville ikke jeg brukt det. Det er fordi jeg ville hatt hunden min akkurat sånn som den er, selv om den har en flekk på nesa som er en diskvalifiserende feil på utstilling, men vis utstilling betyr så mye, så er det jo sefølgelig hennes valg. Ikke for å være frekk eller noe, har bare litt spesielle meninger noen ganger.. B)

Helt enig med deg Lise! Tenk hvis noen skulle farga deres nese i en annen farge for at dere skulle fått god kritikk? nei, jeg syns dere tar det utstillingsgreiene litt for alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Lise! Tenk hvis noen skulle farga deres nese i en annen farge for at dere skulle fått god kritikk? nei, jeg syns dere tar det utstillingsgreiene litt for alvorlig.

Så om noe er bra for hunden din, vil du ikke bruke det bare fordi det kan kanskje endre pigmentet? Da vet jeg ikke hvem som er opptatt av utseende jeg gitt... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om noe er bra for hunden din, vil du ikke bruke det bare fordi det kan kanskje endre pigmentet? Da vet jeg ikke hvem som er opptatt av utseende jeg gitt... :icon_redface:

Det finnes nok mer enn akkurat Hemovital som er bra for hunden og som ikke endrer pigmentet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok mer enn akkurat Hemovital som er bra for hunden og som ikke endrer pigmentet :icon_redface:

Ja visst. Men det er liksom grunnen til at noen ikke vil bruke det: at det KAN endre pigmentet... Og da blir det litt rart å hyle om at andre bryr seg om utseendet...

Jeg har brukt det på mine hunder, fordi jeg hadde en hanne som spiste dårlig. Og jeg fikk tips av dyrlegen om at blodpulver kunne hjelpe på apetitten. Og så lenge det hjalp brydde jeg meg fint lite om det endret hans pigment eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja visst. Men det er liksom grunnen til at noen ikke vil bruke det: at det KAN endre pigmentet... Og da blir det litt rart å hyle om at andre bryr seg om utseendet...

Jeg har brukt det på mine hunder, fordi jeg hadde en hanne som spiste dårlig. Og jeg fikk tips av dyrlegen om at blodpulver kunne hjelpe på apetitten. Og så lenge det hjalp brydde jeg meg fint lite om det endret hans pigment eller ikke.

Ja, men det blir jo en helt annet sak igjen :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Lise! Tenk hvis noen skulle farga deres nese i en annen farge for at dere skulle fått god kritikk? nei, jeg syns dere tar det utstillingsgreiene litt for alvorlig.

Øh.. Dette handler overhodet ikke om å farge noens nese! Det handler om Hemovital som er et blodpulver, altså et rent naturprodukt. Hemovital er appetittvekkende, det gir flott pels og er bra for hunden. Hva i all verden er galt med det? Bare fordi noen har erfaring med at det også kan bedre svakt pigment? Det fatter jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...