Valpe/hundetreff i Bergen?

90 innlegg i emnet

Hei!

Vi har en skjønn Engelsk Staff/Border Collie mix som har veldig lyst til å møte flere hunder! Hun e ei tøff og leken jente full av energi. Ønsker å få til et møte der hun kan få løpe litt fritt og leke med andre, og få inn sosialiseringsbiten. Bor i Sandviken, men er fleksible med tanke på møteplass og tid. Noen som er interesserte i et lite treff? :-)

Mvh. Stine og Emmie.

post-14856-0-91866400-1424111352.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Vi har en skjønn Engelsk Staff/Border Collie mix som har veldig lyst til å møte flere hunder! Hun e ei tøff og leken jente full av energi. Ønsker å få til et møte der hun kan få løpe litt fritt og leke med andre, og få inn sosialiseringsbiten. Bor i Sandviken, men er fleksible med tanke på møteplass og tid. Noen som er interesserte i et lite treff? :-)

Mvh. Stine og Emmie.

Vi kan stille opp vi :) Har ei veldig sosial og leken tispe. Vi bor sør for byen, men vi kan flytte på oss vi også :)

Edit: Mener selvfølgelig sør for sentrum

Edit 2: Hun er 11 mnder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir gjerne med! Har en oversosial lapphund som også trenger sosialisering. Hun kan være litt brå og tøff med andre hunder (type løpe de ned osv fordi hun blir så glad)

Bor i Åsane :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har en egen tråd for hundetreff og turer i bergen :) Der er det litt aktivitet innimellom :)

Har en husky tispe på 16 mnd som gjerne er med på tur/lek :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Har en Wheaten Terrier hannhund på 18 mnd som gjerne er med! Han er veldig sosial og vennlig :) møtte nettopp en litt usikker kvalp på 12 veke og han var veldig forsiktig med den. Hadde vore kjekt å finne noken nye faste leikekameratar til han siden dei to han er mest med her i Bergen skal flytte til sommeren.

Bur i nærheten av Brann Stadion, er flyttbar for treff! (Har bil) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Eg tenker å dra oppom skogen/marka rundt Fantoft Stavkirke rundt 17, så berre å komme dit med kvalpen. Trur ikkje det er så mange der i kvardagane :) bybana til Fantoft også opp veien bak meny der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, og beklager sent svar. Blir nok ikke brått idag, men passer det for noen i morgen eller til helgen? :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, og beklager sent svar. Blir nok ikke brått idag, men passer det for noen i morgen eller til helgen? :-)

Søndager pleier det å samles noen(4-5) pinchere ihvertfall på Fantoft stavkirke. De pleier å være der rundt 11-12-13. Jeg har ikke vært der selv, men vet om en minipin som ofte er der, og han er ihvertfall kjempegrei :) Har snakket med de, og de sier det er lite knuffing og gode hunder som møtes.

Ellers kan godt vi stille til treff :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg var ved fantoft stavkirke på lørdag i 13-tiden. Gikk veldig fint for seg det og. Men syntes det iblandt blei litt masse kasting av pinner og leiker, då blir det fort stress blandt hundane merker eg, føler at dei endrer personlighet nesten. Min er ikkje gal etter sånne ting, så han sprang berre der resten sprang :P men egentlig trur eg det er veldig kjekt å vere der i helgene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søndager pleier det å samles noen(4-5) pinchere ihvertfall på Fantoft stavkirke. De pleier å være der rundt 11-12-13. Jeg har ikke vært der selv, men vet om en minipin som ofte er der, og han er ihvertfall kjempegrei :) Har snakket med de, og de sier det er lite knuffing og gode hunder som møtes.

Ellers kan godt vi stille til treff :)

Tusen takk for tipset!? Hadde vært supert! Hvilken hund har du, og hvor gammel?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg var ved fantoft stavkirke på lørdag i 13-tiden. Gikk veldig fint for seg det og. Men syntes det iblandt blei litt masse kasting av pinner og leiker, då blir det fort stress blandt hundane merker eg, føler at dei endrer personlighet nesten. Min er ikkje gal etter sånne ting, så han sprang berre der resten sprang :P men egentlig trur eg det er veldig kjekt å vere der i helgene!

Skjønner at det fort kan bli litt mye med mange "pinnegale" hunder løpende rundt i full styr! Kunne vært greit med et litt roligere treff for Emmies del, i første omgang i alle fall, der hun får blitt litt mer vant til å ha flere hunder rundt seg ? men kanskje vi skal ta å sjekke det ut! Har hørt rykter om noe lignende på Rothaugen skole i sandviken/skuteviken. Vet du om dette er noe?

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for tipset! Hadde vært supert! Hvilken hund har du, og hvor gammel? :)

11 mnder gammel whippet tispe :) Snill, sosial, leken, som ikke har vondt av litt mer sosialisering :ahappy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg er vertfall gjerne med på et lite treff! Ville ikkje tatt med kvalpen til fantoft før den er litt eldre, evt berre stå i utkanten og observere ;) men en plass eg har tenkt på er ved Solheimsvatnet. Eg bur nærme og er der endel, er veldig sjelden andre hunder der på dagen. Så der går nok an å få til et lite treff :) det er rett ved Kronstad bybanestopp, på nedsiden av Lagunen-sporet. Sikkert kjekkast å få det til når det er litt lyst! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg er vertfall gjerne med på et lite treff! Ville ikkje tatt med kvalpen til fantoft før den er litt eldre, evt berre stå i utkanten og observere ;) men en plass eg har tenkt på er ved Solheimsvatnet. Eg bur nærme og er der endel, er veldig sjelden andre hunder der på dagen. Så der går nok an å få til et lite treff :) det er rett ved Kronstad bybanestopp, på nedsiden av Lagunen-sporet. Sikkert kjekkast å få det til når det er litt lyst! :)

Solheimsvannet er enkelt for oss også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres supert ut! Er ikke så kjent der da jeg er ganske ny i Bergen, men skal nok finne frem. Er ledig når som helst både i morgen og i helgen, på dagene også, så når passer det best? ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solheimsvannet er enkelt for oss også :)

Så supert! Når passer det for deg??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så supert! Når passer det for deg?

Stort sett hele tiden :ahappy: Vi kan både imorgen og lørdag (antageligvis ikke søndag).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lørdag formiddag passer fint her, f eks 11-tida? Viss det ikkje er for tidlig for folk då? Då kjem det muligens andre hunder forbi, men det kan man jo aldri heilgardere seg for :) vi kan møtes med bybanestoppet viss du ikkje er kjent? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lørdag formiddag passer fint her, f eks 11-tida? Viss det ikkje er for tidlig for folk då? Då kjem det muligens andre hunder forbi, men det kan man jo aldri heilgardere seg for :) vi kan møtes med bybanestoppet viss du ikkje er kjent? :)

Lørdag klokken 11 passer fint, så da sier vi det. Supert om vi kan møtes ved bybane-stoppet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er grei!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Emmie14 og @tutle, kan dokke møtes 10.30? Det er kanskje litt seint å spør om, men eg prøva ;) Edit: da er eg der 11 vertfall! :) Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Emmie14 og @tutle, kan dokke møtes 10.30? Det er kanskje litt seint å spør om, men eg prøva ;) Edit: da er eg der 11 vertfall! :) Sent from my iPhone using Tapatalk

Det her sov jeg meg over :whistle: Beklager :innocent:

(Men vi skal huske på det neste gang :icon_redface: )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det her sov jeg meg over :whistle: Beklager :innocent:

(Men vi skal huske på det neste gang :icon_redface: )

Hehe, fort gjort! Takk for koselig møte @Ragnhild ? Emmie er dødssliten enda ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, fort gjort! Takk for koselig møte @Ragnhild Emmie er dødssliten enda

Ja, sjølv takk! Sliten han her og kan gjerne treffes igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg la inn et innlegg om å få søndag, men om jeg ikke fikk det, tar jeg gjerne lørdag 5
    • Når min ble kastrert (litt ++ med jur, svulster mm.), fikk hun med antibiotika, smertestillende og sterke smertestillende ved behov. Kjenner desverre ikke igjen noe av det du beskriver.. Såret var tørt, fint og ingen direkte smerte der såret var. Hun var "på føttene", glad og fornøyd en dag eller to etter. Forøvrig har hun fått antibiotikakur og smertestillende hver gang hun har blitt skjært i. For å unngå infeksjon og lindre smerte. Katten fikk akkurat det samme.  
    • Haha! Vi har ikke frosk her, men Grimm jakter på veps og humle. Så jeg må jakte på bikkja så han ikke utrydder humlebestanden her. Det er bare han hører bzzz lyden av ei så ser en bare hele ansikte på bikkja går fra "w00t" til "KILL"  
    • @Mira2.0 Nei vi har ikke vært på kurs. Har en bekjent som har utdannelse innfor dyrevelferd og adferd. Er jo ikke spes på hund da, men hun sier at han er helt klart usikker, en mental brist/frynsete nerver kan det virke som (siden Vet sier bikkja er frisk - HD da), og som ikke har blitt bedre med kastrering (som kan gjøre usikre hannhunder mer usikker) og angrep fra annen hund. Smerter kan også være inne i bildet.  @KaisenTusen takk, varmer et slitent hjerteFint å vite at jeg ikke er alene, selv om det ikke gjør ting noe bedre for noen av oss da, *snort* misery loves company, eh?  @WelshenNemiJa er nok noe der, tusen takk for  @MalamutenNår det står på som værst er jeg veldig rådvill og har mest lyst til å grave meg ned. Kurs er ikke noe som kjøres så ofte her, for det meste valpekurs . Er ikke med i klubben fordi det blir rett og slett for langt unna  Han er værst når vi er i hjemmemiljøet, om vi er på ukjent plass så har han det så travelt med å lukte og komme seg fremover at han har ikke mye tid til å følge opp folk og dyr. Vi bor på en liten plass i ødemarka, der mange har hund, enten liten gneldresak el jakthund av et slag. Mange av disse går ikke overens med hverandre (litt som eierne, når jeg tenker meg om)
    • For meg kommer det helt an på, jeg tilpasser så langt det er mulig og kan godt ha en hund til, til feks trening og konkurranse om den første ikke ble som jeg har, så lenge den passer inn ellers. Jeg strekker meg vell generelt langt ifht adferdsproblemer osv også så lenge jeg har mulighet, selv om jeg i teorien er helt for at det er lov å omplassere eller avlive en sånn hund. Jeg blir fryktelig glad i hundene mine og å kvitte seg med dem på det ene eller det andre viset er såpass vondt at jeg er villig til å ofre mye før det skjer. Når det derimot går utover hunden på noe vis er det selvsagt på tide å ta affære uansett. Jeg synes man skal ta lærdom av sine feil valg så lenge det er det det går på så man ikke går i samme fella mange ganger og må bytte hund igjen og igjen av den grunn at den ikke passer, men at man får et sykt/dårlig individ av en ellers passende rase får man liksom ikke gjort så mye med. Og det er selvsagt greit å få seg en ny hund selv om man kvitter seg med en.
  • Nylig opprettede emner