Gå til innhold
Hundesonen.no

Spørsmål om progesteron-nivå


trulte
 Share

Recommended Posts

Tispa Emeric skal parre ble tatt blodprøve av mandag 12 dag (dag 5 i løpetiden), da var nivået på 5. Er det sånn at det dobles annenhver dag fra det har startet å stige, eller er det først dobling etter eggløsningen har vært? Eggløsning skjer på nivå 15, eller?

Vi prøvde parring i helga dag (dag 9, 10 og 11), men merka fort at tispa ikke var klar. Eierne kommer ikke til å ta ny blodprøve (vetten deres mente det ikke var noe vits),og kommer hit for nytt forsøk på parring på onsdagen. Jeg tror det er for tidlig, men det skader vel neppe å prøve.

Mor til tispa ble parret på dag 17 og 18, er det vanlig at døtrene følger samme syklus som moren, eller er det helt individuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry dobbelpost, er på mobilen. Kom på at jeg hadde boken til Indrebø: Genetikk, avl og oppdrett og etter å ha lest litt i den kom jeg vel fram til at det meste er veldig individuelt og ikke bare -bare å svare på uten å kjenne tispa godt. Fpr krysse fingrene og håpe vi treffer rett dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...