Gå til innhold
Hundesonen.no

Frigjøre diskplass på Mac (og ekstern harddisk)


borderen
 Share

Recommended Posts

Hei! Først: Macen min begynner å bli full og nesten all plassen er tatt opp av "Annet". Jeg har aldri gjort annet vedlikehold enn å følge maksinvare oppdateringene.

Hvordan kan jeg få frigjort diskplass på macen (en vanlig macbook pro, 2012 modell)? Det er sikkert mye søppelfiler som har fulgt med rundt.

Samme problem på en ekstern harddisk jeg bruker til macen. Merket er Buffalo, Mini Station, 500 gb. Nesten hele er fyllt av "Annet", men jeg har ikke annet enn filmer, litt bilder, bittelitt musikk og en del skoledokumenter på disken. Så der er det noe som ikke stemmer. Hvordan får jeg ryddet opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp gjort en seriøs opprydning i det der.... Vanskelig å rydde i "annet" fordi det er diskfiler fra apple. Det du kan gjøre er å slette oppdateringer til OS'er på f.eks iPhone, iPads etc. Dette tar fort 1-5 GB. last ned et av disse programmene som gjør at du kan se hvor plassen brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hei! Først: Macen min begynner å bli full og nesten all plassen er tatt opp av "Annet". Jeg har aldri gjort annet vedlikehold enn å følge maksinvare oppdateringene.

Hvordan kan jeg få frigjort diskplass på macen (en vanlig macbook pro, 2012 modell)? Det er sikkert mye søppelfiler som har fulgt med rundt.

Vet ikke hva du har av plass men OSX har jo begynt å spise bra mye plass etterhvert om du har kjørt oppdateringer så vil du aldri få samme plass som i 2012.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...