Gå til innhold
Hundesonen.no

Staff :)

Recommended Posts

Jeg har hatt 4 stk, hva lurer du på egentlig? Alle 4 har vært forskjellige under oppveksten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

Jeg har en på litt over to år :)

Jeg synes oppveksten hans har vært overraskende enkel egentlig :P Før han flyttet hjem leste jeg og hørte mye om hvor fæle staffer skulle være som valper og unghunder. Han har vært en super hund hele tiden, har aldri brukt bur eller hatt behov for å stenge han vekk fra noe, han har oppført seg hele veien :)

Veldig lærevillig og gira på å trene har han også vært hele veien. Vi sliter endel med samkjønnsaggressjon etter en veldig uheldig hendelse når han var ett, men virker som om det går bedre nå :)

Kommer nok ikke til å velge en Staff igjen, men Melvinsen vår er virkelig den beste hunden vi kunne hatt :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer heller ikke til å velge staff igjen, men det har ingenting med rasen å gjøre, jeg rett og slett bare MÅ bytte rase fordi det er så mange jeg kunne tenkt meg :P Og så vil jeg ikke sammenligne den nye med den gamle, og da unngår jeg det lettere, hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

Ja, samme her, det er flere andre raser jeg gjerne kunne tenke meg. Men også fordi at jeg synes Staffeavlen har tatt en litt feil retning nå etter at de ble så populære. Mye sykdommer og tull :/ Synd, for de er jo så herlige dyr :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Jeg kommer nok heller ikke til å skaffe meg en Staff igjen, men skal aldri si aldri.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer nok til å ha flere staffer etter de vi har nå :) Men kommer nok til å skaffe oss Rottweiler igjen også. Samt at jeg sikler litt på Cane corso og dogo canario

Er det en ting som har vært hele veien med alle hundene så må det være hvor sinnsykt kosesyke de er :drool:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Åh, han har av en eller annen grunn et sånt utseende som bare hopper på meg! 😍 Får jo nesten lyst på kelpie jo 😅
    • jeg vet ikke hvor man får kjøpt det, men du kan bytte krok selv da. Kjøp en messingkrok og bytt ut den som allerede er der (det har jeg gjort)
    • Jeg leter etter et kort (ca 60 cm), sort utstillingskobbel i tynt lær, helst med messingkrok. Så et på en nettside for et par mnd siden, men finner ikke igjen siden, og det kommer ikke lenger opp når jeg googler. Noen som vet hvor jeg får tak i? Ser Musti har, men det er ikke helt optimalt, det har sølvkrok.
    • Hei!  Ser det er en stund siden siste aktivitet her, men prøver meg med noen spørsmål   Etter mye leting og lesing og spørsmål til oppdrettere har vi landet på finsk lapphund som førstegangs (egeneid) hund i familien. Jeg har vokst opp med hund, og vi er vant med hund, men FL (og spisshunder forøvrig) har vi liten praktisk erfaring med. Det er fortsatt lenge til kullet kommer, men vi har det ikke travelt, og bruker ventetiden til å prøve å forberede oss til det beste for hunden. Så da lurer jeg på; er det noe spesielt dere ville fremhevet som overraskende/tungtveiende i forbindelse med rasen FL i valpetid/unghunder? Er det visse punkter dere ville jobbet mer eller mindre med? Med andre ord: er det noe en som fersk FL-eier bør være obs på for at starten på resten av livet sammen skal bli så bra som mulig? Kontakt-trening og hverdagslydighet, valpekurs og slike «generelle» saker i valpetiden - som gjelder for alle valper - har vi fokus på å spørre og lese oss opp på altså (herunder også all info vi kan få tak i om rasen generelt).  Jeg skjønner også at individuelle forskjeller vil spille en rolle her, men hadde vært interessant å høre om noen kunne delt erfaringer fra egenopplevd lapphundvalpetid 😊 
    • Er så bekymret! Nitro fikk plutselig svekket balanse og ustøhet i dag tidlig. og det ble verre utover dagen. Han snubler lett og er ustø når han går. Han virker normal ellers og vil opp og gå og spiser og slikt, men han har veldig dårlig balanse. Vanskelig for å reise seg opp og legge seg ned.  Veldig dårlig tegn!   Hvis ikke det er noen forandring i morgen tidlig må jeg ringe vetvakta i byen og høre, kanskje reise dit for å undersøke.  Det er jo så mye det kan være. Men frykter det værste.. 
  • Nylig opprettede emner