Gå til innhold
Hundesonen.no

Rapportering - hva og hvordan

Recommended Posts

Under hvert eneste innlegg på forumet står det "Rapporter". Denne knappen kan brukes til mange ting, og det trenger ikke være noe stort og alvorlig for å trykke på knappen.

Når du trykker på "Rapporter" kommer du til en ny side med en tektsboks. Her kan du skrive en beskjed som kun moderatorer og admin kan se.

Eksempler på ting du kan bruke en rapport til:

- du ønsker å redigere overskriften i en tråd du har laget

- noen har sendt ekkel PM til deg (da kan du også rapportere direkte fra meldingen du har mottatt!)

- du har dobbelpostet og vil ha den ene fjernet

- du ønsker å endre brukernavn

- du syns en diskusjon har gått over streken/det er personangrep/tråden er veldig off topic

- hvilken som helst annen kontakt med moderator eller admin

Kort fortalt er å rapportere at man sender en beskjed til moderatorteamet. :) Litt som å sende PM, men hele teamet ser den og det betyr jo at du raskere får respons på rapporten.

Håper dette gjør det forståelig for alle, og at ingen er redd for å bruke rapportknappen!

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eksempler på ting du kan bruke en rapport til:

- du syns en diskusjon har gått over streken/det er personangrep/tråden er veldig off topic

Ikke for å starte en debatt om dette, men kan dere utdype hva som legges i "veldig" off topic? Skjønner at det vil være en konkret vurdering fra tilfelle til tilfelle, men det er jo greit å utdype med noen momenter for vurderingen, sånn for forutberegnelighetens skyld..?

(Hilsen hu som synes det er litt slitsomt når tråder blir splittet, men allikevel har en bakgrunnshistorie, og dermed havner litt ute av kontekst i nye tråder)

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil alltid være en vurderingssak, det er noen ganger vi får rapporter om at folk syns en tråd er OT men vi velger å ikke gjøre noe med det.

Eksempel:

En tråd som handler om å plukke opp hundebæsj går over til å handle om oppdragelse

Tråden for håndarbeid har blitt til diskusjon om barn og fødsel

Spørsmål om hvilken fòrtype man skal bruke sklir over i snakk om matskåler

Om vi gjør noe med OT kommer litt an på hvor mange innlegg som er OT (er det nok til å starte en ny tråd som kommer til å leve?), hvor lenge det har pågått osv. Så kommer det også an på hvem som ser rapporten, vi deler jo ikke hjerne så det kan jo noen ganger få forskjellig utfall om f. eks jeg tar rapporten eller en av de andre. :)

Admin IW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny her på forumet, men tror dette har bedret seg etter å ha tatt en liten titt på hva som er inne på de forskjellige trådene. SYmtes ikke at mange tråder sklir over i noe annet, men jeg har dog ikke vært inne på alle trådene.

Ser uansett frem til å fordype meg i hva som skjer på dette forumet

Ørjan

Nordisk hund

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hm, nja, alt og ingen ting - som Malamuten sier: litt det som faller oss inn og som vi (jeg) har lyst til der og da. Vi bor midt i byen, så sosialiseringen skjer litt av seg selv (dog ikke så mye med hunder, hilser ikke på fremmede hunder med mindre han selv tar kontakt og de virker veldig trygge). Tissetreningen går i hans tempo, vi går ut når han har sovet eller vært alene og det ser ut til å begynne å fungere veldig bra. Han blir utrolig stolt når han gjør fra seg ut og får ros, så det har plutselig kommet litt på plass. Han er min første valp, så jeg begynner nå etter en måned å forstå hvor mye jeg har stresset unødvendig. Det jeg gjør veldig bevisst er å ta han med på "alt". Han forholder seg heeelt rolig til alle situasjoner hvor man som student og "alenemor" plutselig må ha med hunden. Ting vi har gjort mer bevisst er å trene kontakt, enkle kommandoer og hva man kan tygge på å ikke. Samt å sitte før man før mat og slikt som kan bli hendig senere i livet.  Bruker mye tid på å kose, snakke sammen, bli kjent med hans kroppspråk, signaler og behov og å lære han å trene og lytte.
    • Ja hadde jeg hatt tida så hadde det blitt ny Aussie .  Men med 2 unger, jobb om 1 års tid osv, så måtte jeg blir såpass rettferdig ovenfor hunden og meg selv at jeg begynte å se på raser jeg nesten aldri har sett på. Men jeg føler meg sikker i mitt valg, det blir morro med noe nytt! Blir hannhund, Jatzy eter den vel opp om det er tispe(hurpe)
    • Alle mulige brettspill og lignende, allsang med gitar (som oppstår spontant), og noen "leker". Begge lekene nedenfor passer for grupper opp mot 8-10 personer. Det går også an å utfordre hverandre på å plukke opp en fyrstikkeske fra gulvet med munnen, uten å ha hender og knær på gulvet. En annen kul utfordring er å legge seg på et bord, og så komme seg under og opp på andre siden uten å være nedi gulvet.  Lek 1: Alle får hvert sitt ark, og skriver en setning, og sender det videre il nestemann, som fortsetter historien med en setning til. Deretter bretter hun arket, slik at kun den siste setningen er synlig for person nummer tre, som igjen fortsetter historien med en setning. Sånn går det helt til det ikke er mer plass igjen på arket. Til slutt leses hver historie høyt. Det er spesielt morsomt med humor iblandet, og at historiene handler om en eller flere som alle kjenner.  Lek 2: Alle skriver ned tre faktaopplysninger om seg selv eller ting han/hun har gjort på hver sin papirbit. Altså en faktaopplysning per lapp. Disse samles inn i en bolle, og så trekkes en og en lapp, og alle peker på den de tror faktaene tilhører. Den som får flest stemmer, må avsløre om det er riktig eller ei. Hvis det ikke er riktig, kan den som skrev lappen melde seg, og kanskje fortelle historien bak faktaene. Dette er spesielt morsomt dersom folk er kreative i å komme på gode faktaopplysninger.
    • Haha, jeg skjønner godt den! Vi fikk tidenes skur under siste løpet vårt på internkonkurransen i går. Tidi bryr seg heldigvis ikke om regn når vi driver med agility eller tur. Kun når hun skal ut å tisse i hagen eller trene lydighet at det er et problem. Kanskje vi kan ta oss en tur en dag sammen?
    • Haha, det føles ut som maskot rase i forhold til hva du har hatt/har   Ja, jeg trodde det var kortis må jeg innrømme, eventuelt aussie! Så CC kom som et sjokk  Men det blir skikkelig spennende da! Det er kule hunder Gleder meg til å følge dere. Tispe eller hanne? 
  • Nylig opprettede emner