Gå til innhold
Hundesonen.no

Bloggen min - konstruktiv kritikk


Linda=D
 Share

Recommended Posts

Ja da har jeg fått en blogg opp å gå. Innholdet er så som så. Det håper jeg blir bedre etterhvert som jeg får rett utstyr på plass, men hva er ditt førsteinntrykk av bloggen? Er det noe som mangler? Noe som er tungvindt?

Spørsmål: Kan jeg jeg laste opp flere bilder samtidig uten å endre tema og masse koder? Jeg er ikke flink på det i det hele tatt.

Når jeg da legger inn bilder på vanlig tungvindt måte og jeg skriver noe til bilder så blir bildet plutselig myyye større. Hva er grunnen til det? og hvordan kan det endres?

Jeg vil gjerne det skal stå blog der det står hjem. Har lest litt rundt, men forstår ikke. tror jeg trenger å få det inn med teskje. Vil da bloggene jeg har der til nå forsvinne eller kan jeg få beholdt dem?

Og hvordan endrer man rekkefølgen på sidene?

http://firbente.wordpress.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: Kan jeg jeg laste opp flere bilder samtidig uten å endre tema og masse koder? Jeg er ikke flink på det i det hele tatt.

Tror ikke det går når du har WP hos wp.com. Har du driftet WP selv, så kan du lett gjøre dette via ett innstikk du kan legge inn.

Når jeg da legger inn bilder på vanlig tungvindt måte og jeg skriver noe til bilder så blir bildet plutselig myyye større. Hva er grunnen til det? og hvordan kan det endres?

Uten at jeg vet det, men kan høres ut som det er relatert til CSS i themet du bruker.

Jeg vil gjerne det skal stå blog der det står hjem. Har lest litt rundt, men forstår ikke. tror jeg trenger å få det inn med teskje. Vil da bloggene jeg har der til nå forsvinne eller kan jeg få beholdt dem?

Dette tror jeg kan avhenge på theme også - spørs hvordan theme er kodet. (har erfart det med et theme jeg brukte og da ble det dobbel *hjem* meny pga det- gjalt eldre WP uten 'menyer' valg den gangen.) Nå vet jeg ikke hvordan WP.com er satt opp, men hvis det er noenlunde likt med hvordan det er når man hoster selv(har WP på eget wehotell) så kan menyene ordnes via 'Utseende -> Menyer'. (men kan være så enkelt som å endre navnet på 'hjem', men kjenner ikke til wp.coms mulighetene på det)

Og hvordan endrer man rekkefølgen på sidene?

Enten via 'Menyer' som nevnt. Har du ikke mulighet for det på wp.com, så kan du sette det i "sideattributter" på høyre side når du er på siden for redigering. Der står 'Rekkefølge'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...