Jump to content
Hundesonen.no
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det er ikke slik at du kan velge hva du får av egenskaper av blandinger. Du kan få en "rottweiler" med "boxerkropp" og du kan få det motsatte. Hjelpes meg, med en høytflyvende boxer med rottweilerkropp, det vil være en håndfull for mange. De er ikke veldig ulike i egenskaper, så sånn sett er det ikke det store problemet, men da ser jeg heller ingen god grunn til å blande rasene. De har hvert sitt sett med helseproblemer, og det blir heller ikke nødvendigvis bedre av å blande dem. Derimot er det da ingen register eller oversikt over helsen i generasjoner slik det helst skal være med en renraset hund, så du har ingen mulighet til å sjekke hvor mye sykdom som ligger i familien til hunden din. Jeg ser ingen god grunn til å gå for denne blandingen fremfor en renraset av den av dem som passer deg best.
    • Problemet er bare at her ser det sånn ut: Utenfor tråkket løype når snøen meg til knærne, så der er det ikke mulig å gå for en liten hund... Men nå begynner vi å få litt rutine på at tur går vi, ferdig snakka og ingenting å diskutere, selv om ingen av oss har særlig lyst  Og det har faktisk gått veldig greit i det siste, selv med kjipe sokker på 
    • Hunden til en bekjent fikk gradvis dårligere blærekontroll etterhvert som den ble eldre, og måtte tilogmed ut flere ganger i løpet av natten. Men nå er jo 6 år relativt ungt, med mindre det er snakk om en gigantrase? 
    • Kanskje ikke normalt, men slettes ikke unormalt heller. Hender seg da at vi og må på do før x antall timer er gått, uten at vi er syke av den grunn.  Hvis hunden er sjekket grundig og ingenting ligger rundt det medisinske, så tror jeg nok at jeg hadde begynt å være han mer i forkjøpet. For står han så lenge og tisser som du sier, så tyder mye på at han virkelig må, uavhengig om at du var ute for litt siden i 3 timer f.eks Jeg har venner med valper som har vært med på 2 - 4 timers tur, og når de kommer hjem og går inn tisser de. For selv om vi har vært på lang tur, så synes de det er ubehagelig/skummelt å legge igjen egen lukt utenfor sitt område. Nå er ikke dette veldig relevant for en 6 års hannhund kanskje, men bare for at du skal få en indikasjon på at det har ikke noen betydning hvor lenge dere har vært ute, om han ikke har tisset 😄 Jeg vet ikke hvordan hunden deres er på tur heller, det er ikke sikkert at han kjenner hvor mye han MÅ på do før han kommer inn og får roet ned og kjent etter? Så jeg ville nok gått tur som normalt, gått inn. Etter en times tid gått ut igjen, sett at han går på do, og da rusle inn igjen. Da vet du ihvertfall at blæra er tømt 😊
    • Takk så mykje for utfyllende svar! Eg burde kanskje slengt på ein 10kroning istede 🤔😆
  • Nylig opprettede emner