Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Lekekamerater? :)

Recommended Posts

Hei

Har en Engstaff valp på snart 9 uker som jeg gjerne skulle lært litt lek og sosialisering. Hun er veldig glad i å sitte på rompa å se på andre hunder og leker :-D

Er det noen som har en valp å kunne tenke seg noen turer?

Jeg har en 10 (11 om ett par dager) uker gammel ACD valp som gjerne blir med på tur. :ahappy:

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Gikk tur igjen idag i bånd, og da bydde schæferen opp til lek. Men Milo avslår så hardt og brutalt, at det virker som de misforstår hverandre. Vi skal møtes med en felles bekjent som er hundetrener imorgen og få litt tips på hvordan vi kan gå frem videre, da vi er litt usikre selv og ikke vil gjøre mer skade enn nytte😅
    • Takk for svar 🙂 Har bare prøvd å forholde oss til råd som vi har lest i diverse valpeartikler. De passer nok ikke for alle. Det har også vært veldig dårlig og kaldt vær, som gjør at hun fort har blitt litt kald og utilpass (har hatt på regndekken). Men da skjønner jeg at vi kan prøve å være ute lenger med henne 🙂
    • Hadde noen av våre valper (ikke jakthunder) blitt avspist med så lite utetid, hadde de gått på veggene ! Det er ikke snakk om å gå lange turer, men å være ute, sulle rundt i lett terreng og bruke nesen og kroppen, bli tatt med i andre miljøer og bli vant til nye inntrykk, bli ekt med og trent på enkle basic lydighetsøvelser.  Hunder er skapt for å være i bevegelse og være ute, så kom dere ut med valpen ! Vil hun ikke roe seg inne, gjør som andre her har sagt, legg henne på avsperret område eller bind henne på hvileplassen. Lykke til, det går seg til etter hvert.
    • Jeg tenker også at dette er en aktiv rase som har mye energi. Har hatt settervalp i huset og den måtte få løpe og leke mye pr.dag. Ut og lek, og den få løpe mye, om du trenger tips til hvordan du kan leke med den kan jeg tipse deg om No Limit Obediens sin blogg, eller Doglife sine filmer. 
    • Takk for utfyllende svar, Tyttebæra 😊 Hun sover fra ca kl 22-23 til kl ca 06.30. Ligger på et teppe eller i hundesengen sin nedenfor senga vår. Hun våkner og må ut å tisse/bæsje to ganger om natten (begynner å tasse rundt og hoppe på senga). Legger seg greit til å sove igjen, men kl 06.30 er hun lys våken og har mye energi. På dagen sover hun kanskje 4-5 timer fordelt utover dagen. Hun legger seg sjelden ned og sover av «fri vilje». Må sette henne i grinda/ignorere henne til hun velger å legge seg ned. Vi må da prøve å være stille, hvis ikke spretter hun opp igjen. Vil helst at hun skal få den etterlengta søvnen. Sammenlagt sover hun ca 11-13 timer hvert døgn. Ok, har vært redd for å overstimulere henne. Hun peser ikke i våken tilstand, men puster ofte tungt og fort når hun sover. Jager av og til hale og biter på labbene. Leser flere steder at valper kun skal være ute 10-15 minutter per gang i den alderen. Vi skal prøve å være ute lenger vertfall en gang om dagen 👍🏻 Forhåpentligvis gjør det henne litt mer sliten og fornøyd!  
  • Nylig opprettede emner