Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Tribbalkurs? Nytt i Norge!

Recommended Posts

Jeg har meldt meg på et kurs jeg dessverre

ikke får deltatt på og det er bindende påmelding.

Noen som er interessert i å kjøpe mine plasser?

Pris kan diskuteres. Send navn, hundenavn og rase til: kriloeke@online.no

Se info under:

Her er det ingen begrensninger på verken rase eller alder.

KURS I TREIBBALL

9-10 APRIL 2011 LØRDAG & SØNDAG kl 9-15

STED: DRAMMEN HUNDEPARK

Instruktør: Maria Odh (SE)

ASKN inviterer til grunnkurs i gjeting med ball.

Treibball er en ny hundesport i Norge.

Trebball er tysk og står for ballgjeting.

Treibball går ut på at hunden i samarbeid med fører skal forflytte 8 yogaballer inn i ett mål.

Pris:

kr 1600 m/ hund

kr 500 for observatør.

Noen som vet om denne sporten er på frammarsj? Nå har jo ikke jeg gjeter da, men håper det blir noe slikt senere, og dette ser jo ut som en fin måte og få brukt hunden litt om man ikke har sauer selv. Ser ganske gøy ut :)

Guest Gråtass

Dette er ikke gjeting og har ingenting med gjeting å gjøre. Dette er lek med stor ball.

Edit: Treibball er tysk og betyr blåse/dytte på ball.

Noen som vet om denne sporten er på frammarsj? Nå har jo ikke jeg gjeter da, men håper det blir noe slikt senere, og dette ser jo ut som en fin måte og få brukt hunden litt om man ikke har sauer selv. Ser ganske gøy ut :)

Jeg var på det kurset :)

http://hundesonen.no/forum/topic/56359-rapport-fra-treiball-kurs/page__hl__treiball__fromsearch__1

Dette er ikke gjeting og har ingenting med gjeting å gjøre. Dette er lek med stor ball.

Er det ikke meningen at de skal 'gjete' ballene da? Altså baller istedet for sauer? (jeg skjønner jo at det er en viss forskjell da)

Forumet fortsetter under annonsen
Guest Gråtass

Er det ikke meningen at de skal 'gjete' ballene da? Altså baller istedet for sauer? (jeg skjønner jo at det er en viss forskjell da)

Så vidt jeg har forstått dette så skal hunden lære seg å forflytte seg til høyre/venstre, den skal dytte på den utvalgte ballen i den retningen hundeføreren angir.

Ok, men det er vell fortsatt en fordel med gjetere kanskje?

Vel borderen min tok konseptet på to sekunder, de med aussie ol brukte hele helga på å få de til å gå rundt mens Foxi tok det med en gang, men hun har jo lett for å gjete andre ting.

Guest Gråtass

Ok, men det er vell fortsatt en fordel med gjetere kanskje?

Jeg hadde en labrador som elsket å leke med fotball, så det er vel ikke sikkert at det egentlig er så raseavhengig, kanskje mer om hunden har iboende litt jakt?

Guest

Det så litt artig ut! Men hvordan er det å komme seg fra togstasjon i drammen til treningshallen?

Jeg hadde en labrador som elsket å leke med fotball, så det er vel ikke sikkert at det egentlig er så raseavhengig, kanskje mer om hunden har iboende litt jakt?

Godt mulig, aner ikke.. Min har jo jakt i seg og kan godt leke med ball, men ser ikke for meg at han hadde skjønnt mye av det der. Hadde nok pisset på ballen etter 4 minutter og funnet på noe annet :P

Det så litt artig ut! Men hvordan er det å komme seg fra togstasjon i drammen til treningshallen?

forøvrig: kurset var ifjor :) Tråden er et år gammelt.

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Ugh 🤢 Heldigvis ingen av mine som spiser det, men de får jo verken luktet eller gjort fra seg når de ikke kan gå ut i veikanten. Langs en vei jeg gikk i dag var det minst en ruke per meter. Greit nok at man kan glemme pose en dag, men da går man i det minste tilbake ved første anledning og plukker opp. Og det at noen lar hundene drite midt i innkjørsler, ved inngangspartier eller under postkasser, - og ikke plukker det opp, - har jeg opplevd selv.  Lurer på hva som feiler folk egentlig.  
    • Jeg også... Har en hund som synes bæsj godt kan fungere som snacks  I tillegg til at det er ekkelt er jeg også redd for smitte. Og så ligger det så mye dritt langs veikanten, så til og med noen som hadde latt bikkja si gjøre fra seg rett utenfor trappa til noen uten å plukke opp. Hva er det med enkelte? 
    • Det er vel allmen kjent at det ikke lønner seg å være lojale mot banker og forsikringsselskap, med mindre man er LO-medlem. Vi bytter forsikringsselskap ca. annenhvert år. Vi har innbo, hus, bil, reise og ulykke (hundene kuttet vi etterhvert ut, vi har god nok økonomi og de er så gamle at premiene og egenandelene er skyhøye), og betaler litt over 10k i året. Det er nesten 50% mindre enn vi betalte like før vi flyttet. Jeg får vanligvis tilbud fra 2-3 selskaper, og presser de så hardt jeg kan på pris. Og så har vi noen som utgår pga. tidligere dårlig erfaring (Gjensidige). Akkurat nå har vi veldig bra avtale med Tryg gjennom NITO, men får se hvor lang tid det går før de setter opp prisene...
    • Ja, forsikringsselskaper er ofte utsugere. Noe sier meg imidlertid at vi ikke helt får den riktige forklaringen her. At hundens alder på hund skulle påvirke bilforsikringen kan umulig stemme. Da blir jo konseptet totalkunde helt meningsløst. Om det er slik så er i alle fall Gjensidige strøket for evig og alltid. Uansett, bra han skiftet!  Det avhenger av så mye. Kjørelengde, bilmodell, bosted, kasko, kasko+ feks. Men det er enorme forskjeller fra selskap til selskap. Med fri kjørelengde varierte tilbudene fra ca 17 000 til over 50 000 (før bonus) da jeg kjøpte bil sist. Og det var 25 000 mellom billigste og nest billigste.
    • AN er jeg forbannet på alle som ikke klarer å plukke opp etter hundene sine. Håper bikkjene deres tråkker godt i sin egen dritt og drar det inn i hele huset før eierne oppdager det. 🤬
  • Nylig opprettede emner