Gå til innhold
Hundesonen.no

Ansvar ved skade på annen hund


Anette

Recommended Posts

Kanskje det var et forsøk på å legge skyld på dere, evnt få betalt regninga for undersøkelsen? Nei jeg vet jo ingenting om denne saken, var bare en tanke jeg fikk. Har selv kommet over den type mennesker som liker å ta ekstra i for å få det til å høres ekstra spennende ut og at det blir ekstra synd på deres hund.

Ja, det kan ikke være hennes klo siden alle er intakt og det blir ikke svulst på en uke. (hunden ble operert en uke etter de sloss). Mamma kommer til å si det og at hun ikke betaler noe for operasjonen med mindre han beviser det er vår hund. Hun betaler bare for stivkrampen eieren måtte få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående "intakte klør" - jeg har opplevd at en hund har knekt ei klo i to, uten at det ble blod o.l. Kloa brakk akkurat ved nerveenden. Husker ikke om det tok en eller to uker før man ikke kunne se nerven, men det tok overraskende kort tid.

Bare for å ha det nevnt at hunder kan knekke klør uten at det vises. Pussdannelse på 1 uke er jeg derimot mer i tvil om (og det må da veterinæren helt sikkert kunne si noe om og skrive en "beskrivelse av" på et evt kravskjema - noe ala det de gjør til forsikringsselskap).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Men alvorlig talt, er det noe mer å diskutere?

BC'n mangler ingen klo - ergo er det ikke den sin klo. For klør vokser ikke ut til normal lengde på fjorten dager i alle fall. Det er forøvrig fullt mulig at det kan dannes cyster rundt fremmedlegemer på 14 dager. F.eks. bittsår osv. der kan det godt kapsle seg inn og komme byller/svulstlignende absesser på bare ett par tre dager.

(her sjekkes forøvrig poter og klør hver dag - er det rart?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alvorlig talt, er det noe mer å diskutere?

BC'n mangler ingen klo - ergo er det ikke den sin klo. For klør vokser ikke ut til normal lengde på fjorten dager i alle fall. Det er forøvrig fullt mulig at det kan dannes cyster rundt fremmedlegemer på 14 dager. F.eks. bittsår osv. der kan det godt kapsle seg inn og komme byller/svulstlignende absesser på bare ett par tre dager.

(her sjekkes forøvrig poter og klør hver dag - er det rart?)

Jeg syntes ikke det er rart å sjekke poter og klør hver dag, selvom jeg som tidligere nevnt ikke gjør det selv.

Man har da grunner for å gjøre ting slik man vil, og da kan man jo ikke dømmes for det.

Og heller å sjekke for ofte en for sjeldent, men å kalle det neglisjering at man ikke sjekker hundens poter til stadighet (som ble gjort tidligere i tråden) det blir feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og heller å sjekke for ofte en for sjeldent, men å kalle det neglisjering at man ikke sjekker hundens poter til stadighet (som ble gjort tidligere i tråden) det blir feil.

Kan du begrunnet den uttalelsen?

Hvorfor blir det feil?

Hunden har faktisk ingen mulighet til å si fra om ting, den er avhengig av at eieren oppfatter ting.

Mange hunder vil ikke vise tegn på smerte stort sett samme hvor vondt de har..

Da den ene hunden min fikk revet av ei klo var det ikke snakk om å vise smerte, han lekte bare videre akkurat som vanlig.

Som hundeeier bør man faktisk gjøre en enkel sjekk av hunden sin hver eneste dag, alt annet er omsorgssvikt og grenser etter mitt syn mot brudd på aktuelt regelverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig noe å diskutere? Det er ikke min huns feil, jeg lagde tråden for ansvar angående skader. Ikke for en klo debatt. Lag en NY tråd om du(pan) og alle andre vil diskutere neglisjering av hunder ved å ikke sjekke potene dems, kan ta det der.

Det er avklart det ikke er min hund, det er avklart ansvaret med saken, alt er egentlig ordnet, så vi behøver ikke drive å diskutere hvordan folk klipper klørna her, lag en egen tråd og kos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...