Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Folkeregistrert adresse

9 innlegg i emnet

Jeg kom plutselig til å tenke på noe... Foreldrene mine skal på sikt (i løpet av neste år) flytte fra mitt barndomshjem nummer to, tilbake til barndomshjem nummer en, som ligger i en annen kommune (og i et annet fylke). Jeg skal fremdeles være student i over fem år, men kommer til å flytte rundt en del, i alle fall de nærmeste par årene.

Til nå har jeg naturlig nok hatt min folkeregistrerte adresse hos mamma og pappa, men hvordan blir dette når de flytter? Kan jeg fremdeles bruke deres adresse som min folkeregistrerte, selv om jeg ikke har bodd der siden i 1995, og aldri kommer til å bo der igjen? Eller må jeg nå begynne å ha min faktiske adresse som folkeregistrert adresse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Din folkeregistrerte adresse kan du endre ja, sender flyttemelding til posten ol. så "flytter" du. Jeg endret min folkeregistrerte når jeg bodde i trondheim rundtom på nøtterøy ettersom familien flyttet. no problemo. Og vil du har bortebo stipend burde du ha adresse et annet sted :thumbs:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine foreldre flyttet til annen kommune mens jeg var student. Ble bare automatisk med på lasset jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alltid endret hos folkeregisteret hver gang jeg har flyttet, jeg ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Har alltid endret hos folkeregisteret hver gang jeg har flyttet, jeg ...

Så lenge jeg er student får jeg reisestipend hvis min folkeregistrerte adresse (= mamma og pappas adresse) ikke er den samme som adressen der jeg bor. Det er ikke snakk om så veldig mange kroner, men jeg vil gjerne ha dem allikevel. :thumbs:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge jeg er student får jeg reisestipend hvis min folkeregistrerte adresse (= mamma og pappas adresse) ikke er den samme som adressen der jeg bor. Det er ikke snakk om så veldig mange kroner, men jeg vil gjerne ha dem allikevel. :thumbs:

Du får vel borteboer også? (vel det er jo delen de omvender etter eksamen :thumbs: )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får vel borteboer også? (vel det er jo delen de omvender etter eksamen :thumbs: )

Ja, men det får man selv om folkeregistrert adresse er den samme som den man bor på. Da er poenget at man ikke skal bo sammen med sine foreldre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men det får man selv om folkeregistrert adresse er den samme som den man bor på. Da er poenget at man ikke skal bo sammen med sine foreldre.

stemmer det, vi glemte alltid det og "bor" fortsatt hos mamma :thumbs:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Navn er så artig
      Jeg navngir også mine helt uten take for hva slags kvaliteter de eventuelt har i showringen, men skal innrømme at jeg noen ganger har klare favorittnavn på den som blir beholdt, selv om jeg ikke vet hvem av valpene det blir enda. 
      Derfor het f.eks. tispene i Alaskakullet Flekken og Streken (markeringene på nakken) til dagen de skulle få chip. Da MÅTTE jeg jo bestemme meg for hvem som skulle være hvem. Flekken endte opp som Unike Beringia og hennes veldig like søster er Ville Aniakchak.    Jeg har aldri brukt forhundsrens, har hatt hannhund i snart 24 år  
      ikke har jeg hanner som er sinker på turen fordi de skal pisse hele tiden heller, for sånt gidder ikke jeg. 
      Men nå har jeg en rase som er ganske enkel hva kommer til kjønnsdrifter og slikt. 
    • Jeg ville ha tispe, men sambo nekta. Jeg ville heller hatt blod en til to ganger i året enn snoppevask og slafsing! Det var mange ting jeg ikke helt hadde sett for meg var en del av å ha hund, å skylle snopp var definitivt et av dem 
    • De har jo "bare" avlet dem store og pløsete, med ekstra mye skinn, sånn ca som bl.a napolitansk mastiff hos hund... Disse hunderasene er jo lovlige, og folk har dem som kjæledyr uten skrupler, så hvorfor er det så ille med revene?

(nei, jeg er absolutt ikke for pelsdyroppdrett, jeg er sterkt imot faktisk, men her går saken på mengde hud, stor størrelse på skinn, og da må man kunne dra paralleller til hundeverdenen..)
    • En av grunnene til at jeg ikke vil ha hannhund og når jeg hører om folk som må bruke forhudsrens å sånn... får helt makk av det. da foretrekker jeg heller litt blod et par ganger i året men sånn innerst inne så vil jeg ha hannhund en gang også. Så har man hatt begge og finner ut hva man foretrekker. I kveld gikk vi tur med ei venninne og hennes hund. Vi har bringebærbusker rett borti gata her, og bikkja har herved lært seg å plukke... nå kan vi vel ikke gå forbi der uten at hun MÅÅÅ bort til busken
    • På den valpen jeg har nå, har jeg selv følt jeg har vært nødt til å bruke tvangsroing. Når jeg visste hun burde være sliten, men bare beit og fant på faenskap, så tok jeg henne på fanget, strøk på henne og holdt henne fast til hun begynt å roe seg nok til å gå og legge seg. Jeg synes det er et bedre alternativ enn å la valpen løpe overtrøttraptus-villmann på gulvet til den segner om av utmattelse. DET tror ikke jeg er sunt. Valper som finner roen på egenhånd etter passelig aktivisering, trenger ikke tvangsroing. Ved å være streng på aktivitet/hvile(og da også "krevd" hvile) så har hvert fall mine voksne vært flinke til å slappe av når vi er hjemme og ikke gjør noe spesielt. Etter hvert som valpen blir eldre vil jo ikke tvangsroing eller å "bestemme" når de skal sove være nødvendig lenger, da finner de roen selv og tar selv initiativ til de vanene du har lært de som valp. Jeg synes ikke det er slemt å holde en overtrøtt valp på fanget til den sovner, når den faktisk er trøtt.  Å stappe valpen i bur, binde den fast eller sette den i et annet rom når den er slitsomt derimot, synes jeg ikke er spesielt snilt. Ikke når de er bittesmå valper. Da trenger de nærhet for å være trygge. Valp er valp liksom. Dette med tur og valp synes jeg er sterkt overdrevet. Jeg har truffet folk som bærer sin 5 mnd. gamle valp halve turen, når turen i seg selv ikke er på mer enn en time/halvannen, samme turen som min valp gikk fra hun var 3,5 mnd. gammel(jevngamle valper) uten å bli bært, bare lot henne ta det i eget tempo. Det blir jeg litt matt av. Valpen jeg har nå har jeg vel båret èn gang på tur. Da var vi ute lenge og hun løp og herja og ble skikkelig sliten. For det meste tilpasser jeg turene med lengde og tempo til dem, de har de voksne tålt helt fint den perioden det er aktuelt. Nå er minsten 7,5 mnd. og jeg setter ingen begrensninger på hverdagsturer for henne. Hun er i bedre form enn min voksne, fordi hun løper ca. hele tiden.   
  • Nylig opprettede emner